Det straffar sig...

Det straffar sig att inte äta...
Ja, för då kan man inte få följa med ut på promenad.
I alla fall inte om man heter Milou!
 
Vi i familjen har gjort bort oss rejält.
För när vi var på utflykt i Gnisvärd sist, då frångick vi från vår vår benhårda princip som vi haft sen vi märkte att vår hund var lite anorektisk...
Att aldrig ge henne vanlig mat/godsaker utan enbart hundmat och hundgodis.
För annars lägger hunden av och äter överhuvudtaget.
Och i detta läget är vi nu.
Sen hon fick den där korven och korvbrödet RATAR hon hundmaten och det är inte så att hon ratar bara en dag, utan det är dagar vi snackar, och hon har ju INTE något fett på kroppen att ta av direkt heller.
 
Och det dumma är...
Att sen i somras har vi till och med inte behövt blanda upp hennes "Royal Canin torrfoder" med våtfoder heller, utan hon har ätit jättebra.
För första gången sen hon kom till oss, så har hon VRÄKT i sig mat!!!
Hon har ätit som en häst, och NÄSTAN tagit sig över 5 kg´s strecket.
 
Men så gav vi henne den där jävla korven, och nu är vi tillbaka i anorexi-träsket igen.
Jag har fått gå och köpa Pedigree och blanda upp torrfodret och då kanske hon äter på nåder.
F-A-N!
Det är väl typiskt, här försökte vi att "vara lite sjyssta" och ge henne RIKTIGA godsaker för en gångsskull, och så slutar det så här.
Och om ni tror att det bara är att vänta ut henne, kan jag meddela att där har ni fel.
Dagarna efter korvintaget åt hon inte på 4½ dag, detta trots promenader, hon bara vägrade.
Det var då jag gick och köpte Pedigree och blandade upp torrfodret, och då åt hon.
 
Så igår...
Nä, inget Pedigree hemma, och hunden äter inte.
Idag nu på morgonen borde hon vara utsvulten, men nej.
Hon rör inte maten, bara nosar och står och tittar på kaninen när han äter sin morot, som hon vill sno!
Men äta sin mat...
Nej tack!
 
Så idag kommer jag gå ut och gå själv, för hon har gått ner i vikt det känns på hennes kropp.
Hon har blivit benig, så jag bränner inga kalorier på henne.
Och jag ger mig av nu, för sen ska jag se på Malou och ha tända ljus hela dagen.
Det är ju kolmörkt ute.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0