Hurra för Facebook...

Jag har typ grävt ner mig i sängen, nyduschad och astrött.
Det har varit fullspäckad dag idag och jag har gjort massor, hunnit med massor.
Skönt, då kommer jag sova gott.
Så länge jag inte ligger och tänker på kommande klädprojekt då förstås...
För det gjorde jag igår, och låg och vred mig i evigheter.
Jag blir så trött på mig själv när jag ligger och "planerar" i huvudet, det blir aldrig sömn då, hjärnan går på högvarv.

Och appropå kläder...
HURRA för Facebook säger jag, och tips man kan få där från folk man har i vänlistan, detta såg jag förut...

"Efter succén – nu blir serien modevisning"

Kläderna från ”Downton Abbey” ställs ut på Hallwylska museet.
 På utställningen ”Dräkter från Downton” finns främst dräkter och outfits från seriens första säsong, den visas på Hallwylska museet i Stockholm från fredagen den 5 oktober till söndagen den 6 januari.


Jamen GISSA vem som kommer skutta iväg till Hallwylska vid nästa Stockholmsbesök i november...?
Ja, kan det vara Frk Österholm eller kan det?
Jo minsann, det kan det.
Jag kommer förmodligen tillbringa många, många timmar att studera konstverken och sen gissar jag att jag kommer vara tvungen att sluta mitt jobb, lämna familjen och flytta till Stockholm och utbilda mig till sömmerska PÅ RIKTIGT!
Och då ska jag bara sy såna däringa kreationer som flickorna på bilden bär.
Jag bara undrar VILKA som skulle bli min målgrupp egentligen, skitsamma, det spelar ingen roll, bara jag kan sy sä där vackra kläder så skiter jag i resten!

Pffffff...
Känns väl inte som en verklighet nära mig.
Fast utställningen ska jag gå på i alla fall 


Så hittade jag en annan rolig, men FARLIG sak/sida på fejan...
Nämligen att "Garag1" har skaffat en sida där som jag omedelbart "Gillade".
Jag hittade direkt, och det är därför jag tycker att detta är farligt, dessa små prylar som jag gillade:

Dalahäst i betong...
 
 
... och eftersom jag samlar på dalahästar, så skulle jag ju BEHÖVA (not) en sån här i min samling!
Billig var den ju också.
Skit-o-pannkaka.
Och även dessa koppar fastnade jag för...
 
 
Dom var ju supersöta ju!!!
Ja, Facebook börjar bli livsfarligt när man hittar favoritaffärer DÄR, som man älskar att sakleta i...
I verkliga livet 
Nu ska jag ägna min sista timme i vakenhet åt att kolla Tradera, måste se om det finna några sjyssta mönster som jag kan fynda billigt och utöka mitt mönsterarkiv med.
Vi ses imorgon innan jobb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0