Jag måste städa...

Kommer hem här och skulle ha en TOPPENDAG med buss till Själsö och långpromenad hem med Milou!
Inte umgås med någon, bara underbar natur och jag och hunden.
Så framför mig att sen laga någon god kvällsmat till oss i lugn och ro.
Kände mig på gott humör och solen skiner.
Njutardag.
 
Trodde huset skulle var nystädat och fräscht för sambon skulle städa igår.
Inser direkt när jag kommer in:
Det är inte städat ordentligt.
Det är in princip bara dammsuget och bytt lakan i sängen!
(Kanske badrummet, men toan ser fortfarande inte fräsch ut och dammet ligger tjockt på golvet, så den är nog inte gjord...)
That´s it!
Jag måste med andra ord städa och köra tvättmaskiner.
JAG MÅSTE STÄDA!
 
Alltså det var länge sedan jag blev så här jävla städ-och-skitförbannad, men idag brast det rejält.
Är jag inte hemma och gör förstädet, så blir det knappt städat alls och idag...
Blev jag Gunilla Persson.
Jag blev helt okontrollerat skogstokig och har skrikit som en galning, grinat och känner bara:
FYYYY FAAAAAN!!!!!!!!!
Jag är så jävla trött på det här så jag spyr.
VARFÖR kan inget göras eller flyta på om jag inte står som en jävla Städ-Hitler över folk?
Varför?
 
Nacken pajade ur bara jag såg att det fortfarande var skitigt.
Direkt.
Inte blev det bättre av att jag blev arg och inte kommer det bli bättre av allt städ jag måste göra.
Nej, och det kommer påverka i dagar framöver och har jag otur:
Veckor.
Tack!
Så nu sitter jag här och kokar över av ilska, fullkomligen stormkokar.
 
Men...
Nu är det så här, jag har en kompis som har en städerska.
Jag ska kolla om den städerskan skulle kunna ta sig ann det här hemmet någongång då och då.

Och eftersom JAG gör all min del och det mesta städet här hemma så...
Kommer den städräkingen INTE hamna i MIN PLÅNBOK kan jag meddela!
Den notan kommer hamna hos sambons, sanna mina ord.
För om jag gör min del och han inte sin, då är det han som får böta, det är inte mer än rätt.

Och varje gång det SKULLE ha städats och det inte görs, då ringer jag städerskan och så får hon ta bort skiten.
För nu är jag definitivt färdig med sånt här, komma hem och förvänta sig att saker och ting ska vara fixade...
Och så är dom inte det.
Det tar för mycket på mina krafter och på min nacke.
Jag är FÄRDIG med sånt här trams och jag är färdig med den här ilskan över "ej-gjort-städ".
 
Så...
Det blev två dygnspass i helgen,  ingen nackvila idag, ingen långpromenad från Själsö i solen idag...
Det blir städ.
Vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0