Man kan bli så påhoppad och hatad...

Så har jag krypit ner i sängen.
Jag är helt slut som artist och har hållit högt tempo hela dagen.
Efter städet blev det en snabb dusch och sen iväg och handla garn i Krampbroboden.
Mat.
Och 17.23 prick, hoppade jag i sängen.
T-R-Ö-T-T.
 
Jag köpte inte bara garn till mina två beställningar, nej, det blev även ett garn som jag ska själv i en underbar mörkblå-lila färg.
Vet inte om den passar min hudfärg, men om inte så är det ju bara att sälja den.
Idag orkar jag inte pyssla med någon virkning, men kanske jag kör igång i övermorgon.
 
Så läste jag på "Helagotland" att dom gröna små glada grodorna åkte ur Körslaget igår.
Jag avstår från kommentar, man kan bli så påhoppad och hatad för sin åsikt annars...
INSÅG jag när jag läste några av kommentarerna på Jennys krönika från igår.
Jag delar med mig av några här...

 

Håller med om att det mesta på TV var skit, åtminstonde ver det så när jag kastade ut TV:n för 4 år sedan. Frågan är vem som är mest korkad, den som producerar i ett korkat TV program, eller den som ser på samma TV program fastän man inte gillar det? Nästan lika korkat som att skriva en kommentar på en korkad krönika. Mea culpa, mea maxima culpa

 

Du skriver i artikeln" tjugo grönklädda hurtbullar varav 5 har Gotländsk dialekt...",menar du att dom andra inte kan vara Gotlänningar?Dessutom finns det Afrikaner här på ön,men enligt din mening är dom varken Svenskar eller gotlänningar,dom har varken språk eller dialekt??

 

 

OK lammierna, jag drog en för snabb slutsats. Tog fasta på din kommentar "Nej är så in i h-v trött på er gutar. Så hoppas Kören vinner och ni kan sitta här med era raukar, lammm och allt vad det heter.. Förresten vem vill bo i ett höghus i idrottsanlägning? Inte jag även om jag var student med öronproppar."
Eller var den verkligen för snabb? Uttryckte du dig lite felaktigt?

 

Jaha du, Jenny!

Nu kan du använda helgen till att fila på en krönika med temat "Skadeglädjen är den enda sanna glädjen".

Avvaktar, inte med spänning, men med visst intresse dina nya intellektuella utvikelser.

 

 


kanske för att majoriteten av omvärlden lockas mer av hurtbullar än av kritiserande filosofer? :)

 

 

Äntligen något att titta på. Gillar musik även i denna tappning. "Dansar" gör alla som sjunger t.o.m. rappare.
Däremot är Gry ganska jobbig. Varför ska alla programledare skrika så in i fanders.
Trodde Benga och kompani skulle åka ur p.g.a. musikval, men Dom förvaltar det JÄKLIGT bra.
Heja Heja.

 

Jenny. Du skriver exakt vad jag tycker. Och vad är det för pengar till "välgörande" ändamål? Vi skickar ju så mycket pengar till Världens barn mm. Du är modig som vågar trampa på. Tack

 

Man kan också strunta i innehållet och fundera över varför en skribent t o m skriver vart när det ska vara var. VAR fanns heter det fortfarande Jenny!

 

 

Haha, så negativ mot allt! 
Nej, det känns som att Jenny bara vill provocera. Jag skrattade mig igenom krönikan.

 

 

Har du ingen fjärrkontroll?Byt kanal eller stäng av och ät godis!

 

Surpuppa.

 

Oj... så ung och redan så bitter... Tycker faktiskt mest synd om Jenny när jag läser det här...

 

Hö Hö.. Är helt med dig!

 

 

Jenny!
Är det ett inslag i en ny S-märkt kulturpolitik, som du företräder? Det låter mer än lovligt surt och gnälligt. 
Ryck upp dig och försök istället använda metaforen om att "glaset är halvfullt, inte halvtomt".
Solen skiner - njut av livet!

 

 

Vet du att om de vinner körslaget så får Gotland en halv miljon som pris till välgörande ändamål inom musiken! Det är precis vad den här fattiga ön behöver! plus att Team Bengan verkligen är den bästa kören!!!

 

Det låter som om du ville vara med med inte blev utvald.
Bitter.
Det är väl fantastiskt kul att Gotland representeras av helt vanliga Gotlänningar, unga och gamla, med helt vanliga jobb och liv på ön annars?

Om du tuffade till dig och vågade titta ut över kanten från din skämskudde så skulle du se det. Du skulle också se att det finns ett mångkulutrellt Gotland. Kanske inte bland dina Facebookvänner, men i verkligheten.

Och om regionen och företagen insett att de var för passiva vid senaste körslaget, är inte det en positiv sak att de agerar nu?
Nej då väljer du att beklaga dig över vad de inte gjorde förr istället för att hylla vad som görs nu.

Du måste lära dig unna andra framgång utan att skämmas för att du själv inte vågar.
Släpp skämskudden och väx upp. Våga bjuda på dig själv.

 

 

Det där "flagga som olämplig" kom med eftersom jag kopierade från "Helagotland" rakt av.
Orkade inte radera.
Herregud, hon hade ju både RÄTT och var kul...
Tycker elaka lilla jag.
Jag måste nog OCKSÅ skriva en liten kommentar till Jenny, för att stötta henne.
Jag gör det genast, ett ögonblink...

 

"Tack Jenny för att din underbart ROLIGA analys av Körslaget, kunde inte ha skrivit det bättre själv.

Du har helt rätt och bjöd mig på ett gott skratt till morgonkaffet.
You go Jenny, du är bäst!"

Sådärja, nu har även JAG lämnat mitt lilla bidrag offentligt, till stöd för Frk Persson 
Och nu ska jag definitivt lämna det där bedrövliga programmet bakom mig, och även här på min blogg.
Ikväll blir det KVALITETS-PROGRAM á la Solsidan, Hellenius och sen Partaj på dumburken, och sen sova.
Och sen upp-o-hoppa-o-jobba igen.
Vi ses imorgon.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0