Ögonen slår bakut..

Jag ska inte bli långrandig och ha en massa åsikter här på morgonkvisten...
Det spar jag till eftermiddagen 
 
Jag ska istället betala en massa ROLIGA räkningar och sen ut och gå med vovven.
Småregningt, men lika bra att ut och röra på sig på morgonkvisten så har vi det gjort sen.
Sen...
Ska jag försöka att vara kreativ.
Försöka ta tag i det småprickiga tyget.
Jag hoppas jag får lite inspiration trots mörkret ute och att jag kan SE trots mörker ute och inne.
Alltså visst har jag lampor här hemma...
Men det behövs ett rum med lysrör för att man ska kunna se linjer och streck på mönster, annars slår ögonen bakut.
Och jag har inga lysrör i taket.
 
Tacka vet jag när mormors lampa i köket var kvar, DET var lysrör och då såg man skitbra, perfekt när man skulle handarbeta och fixa med tyg.
Nu...
Ja, vi har en Ikea-spotlight, och den är värdelös.
Sånt ljus funkar inte i höstmörker.
 
Har prövat att ta in min bygglampa, men det funkar inte heller.
Det är för gult ljus, det måste vara kallt och blått.
Nåväl, NU ska jag betala dom där roliga räkningarna, vi ses senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0