Promenad och garn...

Det blev en låååååång promenad idag, både jag och hunden var helt slut när vi kom hem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och det blev inte snäckrundan idag.
Det slog mig att det var/är söndag, promenadvänligt väder och ganska varmt ute...
Jag orkade INTE gå och "trängas" med en massa folk, så vi gick Hällarnarundan med en rejäl utökning.
Det blev väl ca 1 mil som vi avverkade, och till och med hunden var som sagt trött när vi kom hem, och DET...
Händer ju inte så ofta! 

Vi gick dessutom nedre delen av Hällarna på hemvägen, och fick en massa skogsdoft, skog och hav oss till livs ändå.

Kom hem, och så ville morsan att vi skulle åka ut och byta "allergi-garnerna" som jag köpte förra söndagen idag, istället för imorgon.
Så då gjorde vi det, och jag bytte till skogsgrönt garn och ett Bravo Color garn...
Mja, lite svårt som vanligt att se och få till rätt färg om man fotar, och denna hittade jag på nätet, men stämmer SÅDÄR med verkligheten.
Det är orange, brun, beige och lite rött, väldigt höstinspirerat och ganska starka färger.
Det som är...
Det är att eftersom det är ett melerat garn, så kan det bli lite rörigt om man virkar i det.
Det brukar funka bättre om man stickar.
Men jag ska testa, och blir det för fult, då kan jag ta den själv för jag älskar färgerna i alla fall.
Och på tal om virkning...
Nu ska jag se "Hustoppen" och virka klart min ärtiga halsduk!
Vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0