Shoppingdag på lönehelg, del 2...

Jaha...
Så förväntar man sig en himla jobbig dag på stan med sin son.
Och får en JÄTTETREVLIG!
Så otippat 
 
Men så visste vi ju å andra sidan denna gången vart vi skulle gå och vilka byxor vi skulle köpa till honom, och dom hade dessutom fått in samma modell som han köpte sist fast i svarta byxor!
Halleluja, sa mamma Madde.
Snabbt och smidigt gick det och det var till och med så att jag "fick lov" att gå in på HM och där hittade jag en sådan här helt vanlig sticketröja...
 
... fast min var mörkt blyertsgrå, men det fanns det ingen bild på.
Och på det tog vi den NUMERA obligatoriska svängen till "Garag1", men varken jag eller sonen hittade något.
Så föreslog jag lunch på "Fiket" när vi ändå stod där utanför, och sonen var på!
Jag tog rostbiffsmacka med pepparrots kräm, och så ingick fikat 
Sonen tog grillad smörgås med mozzarella och italiensk skinka och hallonsoda till det.
Gale(n)t söt son...
 
 
... och enbart söt son...
 
 
Ja, så där satt vi och hade trevligt, han är så GO´ min lille plutt.
Eller jag menar min stora son.
Det är väl bäst jag skriver så, för jag skulle ju inte "dadda" eller dalta med ungen (lovade jag ju både honom och mig själv... )
Så blev det lite mer grejer till sonen, innan vi hamnade på Indiska där jag smög in och slog till på...
 
 
... en klänning.
Jo, jag behövde en förstår ni, för jag hinner ju inte sy egna.
Host, host, host, säkert, jomen jag behövde den här, jag lovar. 
Den var ju så fin och satt så bra.
Det blev även en sväng till bokhandeln och sen till ÖB för inhandel av nyttoprylar och även en ONYTTOPRYL.
Det var bara något jag var tvungen att ha när jag såg det, behövde också iofs för vi hade inget hemma.
Men jag undrar vad mina vänner och släktingar kommer säga när dom får presenter inslagna i...
 
 
... inslagspapper med Smurfan och Smurfarna på?
Dom blir säkert jätteglada, och säkert lite barnsligt glada dessutom. 
Jag skulle ha blivit det i alla fall, men så är jag ju lite barnslig av mig också, fniss, fniss.

Och sen kom vi hem helt möra, vi var iväg i nästan 4 timmar.
Underbart strosväder, lagom kallt/varmt och FAKTISKT lagom med folk FASTÄN det är lönehelg!?
Det kan ju annars vara hysterisk shopping och jobbiga köer.
Jättemysig dag, både sonen och jag var nöjda med både sällskapet och inköpen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0