Ska jag sugas ut i rymden...

Gnällspiken här hemma igen!
Och idag var det 45 minuter undanplock i hemmet...
PRECIS som vanligt.
Men sen var det mitt hembakta bröd, kaffe och Malou som belöning på tv´n, och där sitter jag nu 
Det var varmt ute när jag cyklade hem från jobbet och solen sken från en blå himmel...
 
 
... och nu e´re ju mulet!
Va fa....?
Jag känner mig smått irriterad över detta faktum.
Och appropå mulet så knäppte jag denna bilden på väg till jobbet igår...
 
 
Alltså jag fick en sådan där otäck känsla av "ett hål som kommer suga upp mig i rymden".
Nu vet jag naturligtvis att inget hål ska suga upp mig i rymden (eller KANSKE vet jag det ;) men det känns som om man sett liiiiiite för mycket filmer med domedagsbudskap, skräckfilm, katastrofilm, när man blir lite rädd av denna synen.
Som faktiskt såg mäktigare och läbbigare ut än det gör på bilden.

Den var bara jag där, inte en människa eller bil i sikte på gatan, och så plötsligt bara spricker det upp i molnen och solen på ett konstigt sätt som ser otäckt ut, ska jag gå mot ljuset?
Eller?
Betyder detta något eller är det bara ett väderfenomen?
Självklart var det ett väderfenomen men lite kusligt ändå faktiskt, jag bara stod där och glodde.
Lite paralyserad av synen typ.
 
Kanske ett rymdskepp flög in från hålet och små gröna män från yttre rymden snabbt sköt på mig med en liten pistol och...
Jag nu har fått ett chip inplanterat i huden...?
Mmm, man vet ju aldrig.
Jag var paralyserad av sol-moln-synen och dom små gröna männen gjorde sitt jobb.
Jomenvisst...
Fantasin är det inget fel på i alla fall 
 
Och appropå grönt så har jag börjat på en restgarnssjal i GRÖNT och lite rosa...
 
 
 
OMÖJLIGT att få fram den rätta färgen på sjalen som vanligt, det är mycket mer "bright" i färgerna än på bilderna.
Här ser det väldigt dassigt ut, men det är den inte.
Synd att den gotländska kören slutat vara med i rutan och åkte ur Körslaget sist, annars hade den kunnat platsa finfint där ju?

Fniss, nej, faktum är att jag blev så inspirerad av hundbästisens lilla dotter "B", när vi var ute och gick i förrgår i skogen.
Då hade hon just ljusgrönt, mörkgrönt i galondress och en mössa med en gröda i mörk och ljusgrönt på rosa botten.
SNYGGT, barnsligt och piggt, tänkte jag, dom där färgerna vill jag också ha!
Tvärtemot allt mörklila, rostbrunt, senapsgult , brunt svart och andra dystra höstfärger.
Och hade jag inte ungefär samma färger i garnlådan, jo, tänk det hade jag, och så satte jag igång!
Så snart har jag en ny hösthalsduk i pigga...
Vårfärger 
Och nu verkar solen komma fram igen, dags för frisk luft.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0