Som grädden på moset del 2...

Som grädden på moset del 2...
Så fick jag även mens idag också!
 
Vilken fullkomligt UNDERBAR dag detta (inte) varit!
Det var väl bara det som fattades för att göra dagen fullkomligt perfekt, eller hur?
 
OCH...
Hade jag inte mens nyss?
Jag tyckte jag hade det för max två veckor sedan, ska jag komma in i klimakteriet supertidigt nu också eller vad är det frågan om?
Jag fattar ingenting, den här mensen var alldeles för tidig och jag känner mig så himla trött på ALLT!

Jag ska inte trötta ut er med vad jag gjort idag, för det har varit en hel del.
Och ont har jag.

Höjdpunkten blev sen i alla fall hundpromenaden, men det blev bara runt muren, för nacken tillät inget annat.
Blåsigt som tusan när vi kom utanför dörren och sol...

 
Som snabbt övergick i enbart molnigt.
Men det var härligt ändå, fast Milou var lite moloken när vi gick längs strandpromenaden, och hon undrade förmodligen:
Vart är alla SJÖFÅGLARNA idag?
 


Ja, det kunde man ju undra, det var fågeltomt.
Fast det var för stark blåst, så alla änderna hade säkert förflyttat sig till Almedalen för lite vindsskydd.
Milou tyckte det var lite öken, inga fåglar att jaga pga den hårda blåsten, inga hundpolare ute och spatserade...
Inge folk heller.
Vi var pretty mutch alone.
Vilket jag naturligtvis älskar, men inte hon 
 
Dagens höjdpunkt blev när jag såg en tjej komma cyklande emot mig och på sig hade hon en...
Madde-sjal!
Då blev jag allt lite glad och stolt.
Alltid något en skitdag som denna!
 
Jag hade skickat sms till sambon förut:
"Glöm inte handel!"
Inga smöriga fraser som "Hej älskling, glöm inte att du ska handla innan du kommer hem" eller dylikt.
Nej, kort och med en TÄNKT, skriven hård ton.
Man liksom tänker meningen HÅRD innan man skickar iväg den och hoppas att den går fram igenom mobilen.
 
När sambon ringde lät han som en mjuk och fluffig sammets-fleece pläd i rösten, han vet ju på vilket humör hans "kära" sambo är på idag...
Pga av honom själv då såklart.

Och han hade smör-rösten påslagen.
 
Jag...
Bara levererade vad han skulle handla och lät INTE det minsta smörig på rösten.
Bara arg.
Fortfarande.
Jepp.
Vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0