Svart/vitprickig tunika...

Så var den svart/vitprickiga tunikan eller klänningen klar!
Och denna gången är jag glad att färgen på tunikan räddade mig, för jag skar ut mindre ärmar denna gången...
För att få ärmhålet så långt in som möjligt.
Men det var bara det att då syr man över en annan söm, ja, det är lite svårt att förklara, men två sömmar korsas och det blir INTE så snyggt.
Fast det syns bara på denna klänningen om man tittar mycket, mycket noga och vet om det.
Annars syns det inte, så tyget och tråden räddade mig 
 
Men så får jag ju sen se hur det blir när den sitter på "ett riktigt" barn, om det blir någon skillnad på dom båda klänningarna eller inte i "ärmhåls-frågan"...?
Tunikan/klänningen fotad inomhus...
 
Och så tog jag några bilder utomhus...
 
Bara ETT problem när man fick till skarpa och bra bilder på klänningen...
Man får nästan ont i ögonen av det prickiga mönstret.
Samt så blir man nästan hyptnotiserad, fast så är det ju inte när man ser den i verkligheten.
Men på bilderna blev det inte behagligt för ögat.
Nu funderar jag då på vad man ska matcha ihop den med för byxtyg, det måste vara...
 
Här vill jag INTE ha det med ett par vita byxor eller jeans...
Nej, jag vill ha det lekfullt!
Sen får man ju kombinera tunikan med vad man vill när man köpt den förstås, men så länge den hänger hemma vid mig har jag ett tema 
Hade jag däremot gjort ett par byxor i detta tyget, då hade det blivit en vit tunika, kantbandad med det prickiga tyget.
Men inte tvärtom, nope, det går inte.
Mja...
Kolletktion Österholm börjar ta form.
Det är tur jag samlar på mig en HIMLA MASSA visitkort när jag är i Stockholm! 
Jo, jo, det är inte bara nöje när jag travar runt där uppe som en osalig ande.
Fast en sak i taget.
 
Till kvällsmat blev det en omelett.
Hade inget i kylen förutom ägg, ost och tomater, så då fick det bli det till 
kvällsmat.
Skulle jag dock ALDRIG äta om jag inte åt min hudmedicin, ägg innehåller så mycket naturligt natrium så det är inte klokt.
Plus osten på det, hjälp, en riktigt farlig hud-bomb för min del.
Nä, så det är faktiskt riktigt LYXIGT med omelett, jag äter det typ bara en gång om året.
 
Sonen får likadant, fast han får springa över till macken och köpa skinka så gör jag en ost-o-skink omelett till honom.
Sambon är hos tandläkaren så han får fixa eget när han kommer hem, för jag vet inte VAD dom gör i munnen på honom eller OM han kan äta sen.
Och nu dricker jag kaffe och bloggar, fast nu har jag bloggat klart och ska lägga upp annons på tunikorna i STICKQVICK BUTIKEN www.stickqvick.blogg.se/butik/
Vi ses senare!
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0