The good cop!

Samtal med sonen via mobilen nyss:
 
"Hej, vart är du?"
- På Mc Donalds!
"Jaha, men du äter väl inte där?"
- Nej.
"Men vad gör du där då?"
- Hänger.
 
"Hänger...?"
- Ja, HÄNGER, hurså?
"Jamen vadå HÄNGER, hänger, vad gör ni när ni hänger där?"
Frågar den otroligt PANTADE morsan, som naturligtvis fattar vad "HÄNGER" betyder...
Men vill att hennes barn ska specificera sig ändå!
Hänga på Mc Donalds liksom... jag vet inte jag liksom... om jag gillar det... alls liksom!
)
 
- Vi hänger mamma, HÄNGER.
"Okej, men du ska vara hemma halv sju!"
- Jaaaaa... (suck)
 
Hänger på Mackan...

Ja, inte vet jag varför jag får lite taskiga vibbar av det, vilka ungar hänger där?
Kan dom inte hänga hemma hos en kompis istället, eller här för den delen?
Umgås på rummet som vi gjorde på den gamla goda tiden.
Ha stängd dörr kan dom väl ha, så man kan smyga förbi och undra vad dom håller på med för hemligheter där inne.

Hänga på Mackan känns så himla mycket "fuffens" i mina öron på något sätt.
Så onödigt tidigt.
Det gjorde vi aldrig på min tid.
Fast å andra sidan FANNS inte Mc Donalds här då, nej...
Vi hängde på rummet och hade mormor utanför dörren smygandes, när vi var hos mig då.
 
Kanske jag överreagerar, men jag får bilder av "gäng" med småglin/snorungar som håller på med dumheter, som samlas där.
Hm...
Jag ska nog pumpa sonen på en himla massa infromation om VAD dom egentligen gör när dom "hänger" där.
OCH...
Med VILKA han gör det.
Så det så.
Nu kom han visst hem, dags att pumpa honom på lite information alldeles strax.
 
Jag har letat garn till babymössan och hittat rätt sorts garn.
Problemet var bara att garnet var superwash ull, och jag är lite tveksam till ullgarn till en liten bebis.
Visserligen kändes det mjukt, och dom skulle väl inte skriva i ett mönster att det skulle vara ullgarn OM det inte skulle vara skönt för bebisen?
Mössan är inte fodrad.
Ja, vi får väl se vad det blir i slutändan.
 
Har börjat på en skogsgrön halsduk så länge, men la ner efter bara tre varv.
Nacken är ju inte på topp efter gårdagen, så det är väl bäst att vila tills den repat sig lite mer.

Ikväll är det veckans höjdpunkt...
Det är "Veckans Brott" med Leffe GW, jippie.
Allas (?) vår favorit-mummelgubbe ska sitta och mumla i rutan och tycka lite av varje och slänga ur sig någon underfundighet ( läs TASKIGHET ) mot svenska Kling-&-Klang-polisen.
Kuuuuuul 
 
Och går såg jag Homeland, och nu är det så jävla spännande så jag kan knappt vänta tills nästa vecka.
Verkligen KNAPPT vänta.
Finns det inget ställe man kan få se alla avsnitt innan dom sänds?
Jag är har ingen koll vart man ska leta, Youtube kanske, eller...?
Som sagt jag har nollkoll, men har NÅGON där ute koll...
SKRIV gärna, för jag bara måste få veta hur det går.
Innan nästa måndag.
Jag kan inte vänta.
 
Nu ska jag prata med sonen, ta fram en förhörsmetod som inte är för snokande utan mer:
Nu-ska-du-och-mamsen-hänga-lilla-gullet.
Och-vi-har-så-himla-avslappnat-förhållande-så-du-kommer-inte-fatta-att-du-avslöjat-nåt-förrens-du-redan-du-gjort-det!

För att jag är så himla smart.
Tack och HEJ, from The good cop!
(with a bad agenda 
 )
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0