Charader...

Uppe och snart är det jobbdags!
Igår gick så strömmen, mitt i det ENDA programmet (förutom nyhetstimmen) som jag ville se, Dallas.
Man hann väl se några minuter, sen blev det kolsvart.
På hela ön dessutom, såg jag i tidningen idag.

Nåväl, vi tände ljus i hela lägenheten, vad göra sen...?
Va fan gör man när man inte har en tv att glo på och ljuset är begränsat?
Jo, mamma idékläckaren, dvs jag, kom på:
Vi leker filmcharader!!!
Tänk på en film, "mima" den för varandra och så får man gissa 
Först var det bara jag och sonen, sen anslöt även sambon.

Sambon började med att säga:
"Okej, det här är en krigsfilm..."
MEN...
"Du får ju inte säga något, du ska ju bara spela upp titeln, inte ge en hint åt något håll om vad du spelar upp."
Han fick börja om.
Lite senare så gjorde han en tolkning av "Crocodil Dundee", jag kan säga att både jag och sonen skrattade så vi höll på att dö.
Milou...
Hon lämnade sängen.
Det blev så stimmigt där i sovrummet, det gillas inte 

Ja, och sen kom strömmen på och man hann se 10 minuter på Dallas och sen försvann strömmen igen.
Då gick jag och la mig och sov.
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0