En stalker-tant...

Jag har fått en stalker-tant efter mig...
Jo, det är sant, en gammal tant som springer här KONSTANT och ska prata ihjäl X-antal tid.
Hon kommer förbi jämt, och nu har det blivit varje dag.
Sitter vi i trädgården/bersån och jag har boden öppen, kommer hon in.
Sitter vi i trädgården/bersån och INTE har boden öppen...
Kommer hon in ändå.

Är vi inomhus, vem knackar på dörren...?
Tanten.
Och är inte jag hemma, så går hon på morsan, igår var hon här, men då var ju jag på stranden så mamma fick "umgås".
Idag var jag på macken och köpte refill till mobilen i en paus i systugan, då ser jag henne på håll.
Jag SPRANG in och låste dörren.
Vem kommer inte in och knackar på BÅDE min och morsans dörr...?
Jo, stalker-tanten.
Vi har fått ett problem, sanna mina ord, vi har fått en jätteproblem.
Jag vet att hon är ensamen och jag skulle GÄRNA vara snäll och umgås någon liten stund då och då...
Men inte varje dag.
Det är ganska jobbigt faktiskt, och man vill ju inte vara otrevlig heller, men det blir man ju.

En dag kom hon in här när jag hade fikabesök, och trots att jag sa ifrån att jag just hade besök...
Kom hon in ändå och stod och babblade!
Det fanns ju gott om stolar i bersån att bjuda tanten att sitta ner en stund, men jag tänkte:
Låter jag henne sätta sig ner, då kommer hon aldrig härifrån!!!
FY så hemsk jag kände mig, men det här ÄR verkligen stalkervarning nu, vi nästan smyger både ute och inne.
Jobbigt!

Nåväl, skit i det nu, j
ag gjorde min shopping på ÖB i alla fall, har plockat trädgården "svarta guld", dvs björnbär och fryst in och...
Sytt ett par baggybyxor som skall bli present...

Som vanligt INTE lätt att få till en bra bild, jag skulle haft ett gäng småbarn i garderoben att plocka fram vid sådana här tillfällen...
Men det har jag ju tyvärr inte!
Jag ser framför mig en vit blus eller tröja till det här, jag har tyvärr inget mönster än så länge, men jag ska köpa på "Stoff & Stil" när jag kommer dit, så jag har i framtiden.

Till dessa byxor kommer jag köpa något som matchar, och hoppas på att den som får det inte tycker att det är för säsongsbetonad färg bara för att det är rosa och blommigt.
Jag gillar ju starka färger året om, men det är det inte alla som gör ju.
Detta kan nog bli sköna brallor att busa runt i på dagis...
 
 


Så, nu ska jag och Milou sticka iväg på promenad, sen ska jag vara lite barnvakt!
Hej på en stund!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0