Fotbollsskada på tummen...

Och dagen blev ju direkt inte bättre!
Sonen kommer hem från sin fotbollsmatch med den vänstra tummen dubbelt så stor som den högra.

Joop.
Han hade fått fotbollen rakt på tummen och så var den tummen...
Stukad.
Först var vi, eller sambon, inte jag, för min nacke är inte i skick att sitta på akuten direkt...
Sambon var på väg ner till akuten med sonen, för sonen har ju haft en stukad tumme med ledbandsskada som blev gipsad en gång tidigare.
Men då kunde han inte röra på tummen alls.
Nu kan han röra tummen, men inte böja den helt.
Okej...
Och han hade/har ont, men inte "så jättemycket" som han sa själv.
Okej...

Fd fotbollsproffset från Rosengård sa på sin bredaste skånska:
"Det är bara en stukning, jag är bombsäker på det.
Sånt där har jag varit med om själv miljoner gånger, den är stukad."
( Jaså, miljoner gånger...?
Verkligen? 
)"

Men jag var benägen att hålla med, kanske vi skulle avvakta och isåfall åka om det blev outhärdligt?
Sonen fick bestämma och han ville vänta.
Så vi avvaktar tills imorgon så får vi se.
Lilla gubben, det var väl INTE det han behövde nu.
Igen.
Men inte mycket att göra åt, ägnar man sig åt idrott så är det ju så här det kan gå ibland.
Han får ta det lugnt ett tag framöver.
Jag tror jag smäller av, vilken en SKITDAG!
Minst sagt!

Har försökt peppa mig dessutom att det kommer lösa sig med Dr. Martin.
Jo...
Det måste ordna sig.
Måste.
 
Annars så har jag hittat en sida på nätet, en hemlig sida , som man kan både få inspiration OCH köpa allt möjligt på.
Inspiration fick jag när jag såg den här klänningen...


... i svart viscosetyg.
Och jag insåg när jag botaniserade i mitt (växande) mönsterbiblotek, att jag hade ett precis likadant mönster!
På pricken exakt dessutom.
Skitenkel modell för tusan, och så SNYGG ju!
Bara en ska som fattas:
Svart viscosetyg.
Men det kan ju lätt fixas, detta är något jag ska sy inom en snar framtid.

Har även hittat mönster jag vill köpa...
 


Förklädesklänning i mycket smart och cool modell.
Har haft såna här själv som liten på 70-talet och som vuxen på 90-talet när dom blev poppis igen.
I rätt tyg kan det bli super...
 


Och så vill jag ha...
 



 


Ja, jag skulle kunna lägga upp hur många mönster som helst, som jag vill ha...
Men jag nöjer mig med dessa.
När jag har lite pengar över, då ska jag slå till.
Dom är inte dyra, så det är inte det, men det får bli när jag har råd.
Sonen har växt ur alla kläder han fick i vintras...
Så han är prio nästa månad.
Man kan ju inte gå i shorts på vintern typ...
Ja, för dom kan han ju fortfarande ha, men inte jeansen och chinosen han fick i mars.
Nope, han växer så det knakar.
Nu ska jag se "Project Runway" och vem som vinner.
Vi ses imorgon!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0