Hurra, hurra, hurra....

Hur seg kan en promenad vara?
Tja, den kan vara superseg, tro mig.

Jag trodde i min enfald att jag skulle bli lite piggare om jag kom ut och gick lite...
Det blev jag inte!
Vi gick 7.5 km och fy tusan vad jobbigt det var, det är ju en skitkort runda, jag är helt dränerad på energi idag.
Är det lågtrycket?

Alltså det känns som att ju äldre jag blivit, desto jobbigare tycker jag det är med lågtryck.
Jag får ont i nacken, jag får ont i huvudet, och jag blir extra trött.
Sånt kände jag minsann aldrig av förr...
Nu = Trötter.
Usch.

Så tände jag lampor och ljus redan klockan 16.30 idag!
Va...?
Vad händer?
Ja, ja, det är ju mörkt och grått idag, men hösten närmar sig med stormsteg ljusmässigt.
Det känns inte okej.
Men å andra sidan tror jag nog minsann att det blir fler stranddagar i veckan, det ser ju ut att bli TOPPENVÄDER!
Kolla in måndagen och Lickers tex...



Ser ju inte allt för oangenämt ut 
Och resten av veckan ser i princip likadan ut.
Jag har bara en sak att säga om det:

Ja, fast om jag sen ska fortsätta gnälla, så hade vi INGEN mat hemma på det.
Filmjölk eller choritzokorv att välja på.

Choritzon går ju bort av naturliga skäl, och fil och flingor var ju typ inte vad jag ville ha.
Inget i frysen heller.
Tur i oturen hade morsan en paj jag kunde få, men inte heller den var ju optimal för mig.
Men ska man välja mellan mat med enbart mycket salt i, eller mat med salt OCH starka kryddor...
Då får det väl bli den maten med enbart salt i!
Och sallad.
Färdigpaj och sallad, yummie, not.
Ja, men nu har jag gnällt klart, nu ska jag surfa efter tyger.
Vi ses senare.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0