Jag blev en "äkta" blondin igen...

Jag har hållit igång hela dagen, allt för att inte tänka.
Eller tänka och göra upp en plan.
Så det har jag gjort nu, och på fredag tar jag tag i "Dr. Martin-frågan".
Jag dammsög och sen tog jag och Milou en långpromenad, och GUD så skönt det var.
Halva promenaden var sportpromenad och halva var strospromenad, och naturligtvis fotade jag lite...
 










 


 




 
 
 
 
 


 




Sämre promenad kan man ju ha!
Så jag fick tänka och nu mår jag lite bättre, naturen kan hela min ledsna själ.
Ja, och när jag kom hem tonade jag håret, så jag ser ut som en "ÄKTA" blondin igen
Sonen kom hem från skolan och önskade sig en björnbärspaj...
Så då gick jag ut och plockade björnbär och gjorde en smulpaj!
 
 
Jag gjorde den i formen som jag fick av sonen i födelsedagspresent!

Och så nu har vi ätit upp pajen också, med vaniljsås och kaffe.
Det var VÄLDIGT gott!
För att inte säga...

Jag har även en limpa på jäsning i bakmaskinen, den är verkligen kanon, gud vad jag älskar min bakmaskin faktiskt.
När man inte orkar eller kan knåda och göra deg, men vill ha egetbakat bröd...
Hipp, hipp, hurra för den här underbara tingesten säger jag bara!
Det sköter hela jobbet och jag behöver bara slänga i råvarorna, sen blir det skitgott bröd.
Igår åt sonen upp halva limpan, alltså bakar jag idag igen.
Eller bakmaskinen bakar 
Tvättat har jag också gjort.
Ja, så det var min dag, det har gått i ett och nu ska jag virka, sen ska vi se på film.
Igår köpte jag förresten...



Kajsa Grytt´s självbiografi.
Sångerska i "Tant Strul" en gång i tiden, för er som inte vet.
Den ser jag fram emot, ska bara läsa klart an anna bok först, som jag GLÖMT BORT att läsa klart.
Mer om det en annan dag.
Vi ses senare.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0