Jag fattar ingenting... (som vanligt)

Så var jag tillbaka!
O
ch vad gör jag här på morgonkvisten då?
Jo, jag syr!
Detta tyget...
 
 
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 
(att kombinera med chambray jeansbyxan...)
 
  
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
... ska/skulle bli...
 
 
... B- tunikan, men jag tycker mer att det blir mer som en klänning i storlek för en 3-åring.
Så här långt har jag kommit...
 
 
Inte så långt kvar med andra ord.
Jag ska fålla/sy armarna, nertill och halslinjen, bara ett problem...
I vanlig ordnig har jag ju ALLTID problem med dom lätta mönstren, men det är väl för att med medellätta och svårare mönster får man MER instruktioner.
Och med dom lätta verkar det alltid som man ska fatta allt själv.
Typ.
Och det gör ju aldrig jag.
Busenkelt, men jag har blivit osäker på hur jag skulle sy ihop vid ärmarna.
Inga instruktioner ger vägledning, jag har kommit på två varianter, och så vet jag inte vilken som är rätt!?

Så jag valde en av mina varianter, jag tycker det ser fel ut i sömmen.
Fast när jag tittat på Stoff & Stil´s hemsida, och kollat tunikor som dom sytt upp...
Då kanske jag gjort rätt ändå...?
Men det är så jäkla svårt att se!
1 meter har gått åt av tyget och i värsta fall har jag sumpat 74 kr om jag gjort fel.
Inga jättesummor, men ändå.
Fortsättning följer...


Jag blir smått irriterad och frustrerad när det blir så här.
Och det blir det ju JÄMT!
Äh, kanske inte jämt, men ofta vid dom enkla mönstren.
Nästa gång ska jag sy något skitsvårt och få läsa instruktionerna innantill 
Ja, så det var allt för tillfället, nu ska jag ut och gå, sen åka och fira min morbror som fyller år idag.
Vi ses senare.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0