Jag tror jag lyckades...

Hemma igen och i princip bara vänder, jag ska nämligen sticka och klippa mig om en liten stund!
JIPPIE, säger jag, för efter alla havsbad och all sol (säkert hårtoningen också)...
Ser mitt självlockiga hår ut som svinto!
Och i vanliga fall brukar jag tvätta håret innan frissan och komma dit så kan hon klippa det blött.
Men idag kommer jag med mitt snustorra hår så att hon ser hur mycket som behöver kapas.
Det syns ju liksom inte hur slitet håret egentligen är när håret är blött.
Ja, så det ska jag göra.

Sen järnet ner på stan och hämta mina hudmediciner på apoteket.
Sen...
Ska jag hem och kanske sy.
Beroende på vad nacken tillåter.
Den maler på, om än inte i samma stryrka, men lagt sig har det ännu inte gjort.
Jag måste försöka vila kanske ändå, med tanke på att jag snart ska till Stockholm också.
Då vill man ju inte komma upp som en kråka med knäckt vinge typ.
 
Kom ner till morsan förut för att hämta hunden, mamma såg ut som sju svåra år.
Gissa vem som levt rövare inatt igen...?
Jo, Milou såklart.
Mamma har sovit som en kratta och såg ut därefter.
Typ som jag igår.
"Du skulle ha slängt ut henne från sovrummet!" , sa jag till morsan.
Inatt sover Milou INTE i vårat sovrum i alla fall, för ska man hålla på och "spela Allan" på nätterna...
Då får man sova för sig själv!


Ja, det var inte kul igår kan jag säga.
Jag var så trött att det var inte klokt, drack kaffe som en knarkare och spelade "Pigg som en mört" hela dagen.
Jag tror jag lyckades.
Nu måste jag sätta fart här, vi ses senare!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0