Tofta 10/9...

Jepp, 11.40 hoppade jag som planerat på badbussen till Tofta strand...
 

 

 




Camp Österholm uppe på strandvallen...
 

 

 

 

 

 
Ja, vad säger ni, det kanske räcker med härliga strandbilder för idag...? 
Och jag kan inte säga annat än att det varit fantastiskt, termometern visade 23 grader när jag lämnade stan, ingen av den där kylan i luften som var igår...
Det har varit en sommardag idag.

Jag hade med mig bok, skissblock och pennor, bikinin och strandfilten, vad mer behöver man liksom?
Typ inte så mycket mer.
Eller jo, pengar till bussen kanske 
Ja, nä, och sen har jag bara legat som en padda och haft det gött i solen.
Det blåste lite, men varmt, så man kunde ligga i en grop uppe på strandvallen idag...
Bara att sätta sig upp och titta på havet när man så önskade.
Underbart.

Jag badade dock inte idag, det hade gått om jag velat, för vattnet var badvänligt, men...
Jag fick ju "den där jävla veckan" igår.
Toppen timing, lingonveckan kunde väl haft uppehåll en månad nu typ, tills hösten är här för gott...)
Så jag kände att det fick bli "tantblask" för hela slanten idag.
Orkade inte springa så långt som jag hade måstat göra idag, till toaletterna, OM jag hade badat.
Men tantblask funkar ju det också...
Om man måste!
 
Så om detta är den sista sommardagen är jag nöjd som fan, jag är en glad lax!
Fast det blir nog inte sista stranddagen har jag på känn...
Det blir nog fler 

Kommer hem här, och det första jag får höra är:
Stalker-Tanten har varit här idag igen!
 


Mamma hade varit ute i trädgården och fixat, och vem kommer om inte tanten, jopp, minsann!
Men morsan stod och höll i grinden idag, eller som hon sa:
"Jag låtsades HÄNGA på grinden, så den inte skulle gå och öppna..." för att tanten då inte skulle komma in på gården.
Ja, för hon går ju bara rätt in som jag skrivit förut, har ingen respekt för att grinden är stängd.
Så där fick mamma stå och prata, hängades/spärrandes grinden.
Kul.
Jag bara orkar inte.
Tack-&-lov att jag var på Tofta.
Vi ses snart igen.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0