En kontrastbild...

Bara för att visa en liten kontrastbild till hur min mage ser ut när den ser ut som vanligt....
 
 
... och magen från igår...
 
 
... med tanke på mitt förra inlägg om "8-månaders-jag-väntar-barn-magen", som nu har sjunkigt ner till "insjuket benrangel" igen 
Halleluja.
Nåväl, hellre insjuken än LUFTBALLONG-ready-to-take-off!
Sjukt läskigt när man ser på den uppsvällda magen, rys.
 
Vad har hänt idag då?
Jo, Hundbästisen har varit här och fikat, och GUD SÅ KUL!!!!!
Jag har ju inte träffat någon annan än familjen dom senaste 14 dagarna, så detta var välkommet att umgås med "vanligt folk" igen.
Min bästis klippte klorna på Milou, jag hade bakat pepparkakescones, vi fikade, och så provade hon lakanskoftan/koftprototypen och...
JAG HADE LYCKATS FÖRSTORA DEN RÄTT!
Hurra.
 
 
Första gången jag gör om och förstorar ett mönster så många storlekar och så fixar jag det.
Jag blir imponerad av mig själv faktiskt, (skryt, skryt...) men mormor har varit en duktig lärare och mer sitter kvar i min skalle än jag trodde från början.
Tack mormor för ditt tålamod att lära mig handarbete och sömnad, säger jag 

Ja, så på måndag kan jag köra igång med bästisen kofta, då kan jag hantverksjobba lite igen efter att ha legat nere i över två veckor.
Och förresten, hon gillade kragen också, fint, jag fixade det också, toppen.
 
Ja, så har jag hunnit zickzacka barnklänningen till Lilla Sunshine och sytt fållen nertill, sen blev ljuset för dåligt och jag la ner för idag.
Men lite fick jag gjort i alla fall.
Nu sitter jag och ser film, vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0