Imorgon lovar jag...

Har öppnat balkongdörren lite för att få in lite luft.
Ja, och här sitter jag och kan/orkar jag inte annat.
 
Var en kort sväng inne i tygaffären mittemot för att köpa ett garnnystan i kritvitt...
Ja, jag kände att NU måste jag göra något, få hjärnan att fokusera på något annat än "Fan-jag-mår-inte-bra".
Och tittade bara runt lite längst ner bland tygerna om jag kunde hitta något coolt tyg som foder till min blivande pälsjacka någongång i framtiden... suck...
Och vad hittar jag...?

Jo, ett grå/svart tyg i någon form av stort fiskbensmönster som var SKITHÄFTIGT!
Jag fick typ dåndimpen och förbannande mig orkeslöshet.
Gud vad jag ville köpa, springa hem och sy något snyggt.
Bara det att jag borde väl då göra dom två beställda fleecekoftorna som jag har kvar först, men SEN, då hade jag sytt jackan.
Tur är i alla fall att det fanns massor med tyg, så det lär ju inte ta slut i brådrasket.

Så gick jag hem.
Jag drog fram min låda med restgarner i akryl, hämtade böcker, hittade ett uppslag till en kudde...
Sen dog det.
Jag bara orkade inte.
Jag orkar fan inte ens virka.
Skit-o-pannkaka.

Efter en stund tippade jag vågrätt i soffan, jag orkade inte sitta upp ens.
 
Nä, så då fortsätter jag väl att sitta/ligga still och se på tv då, och det har jag gjort.
Förvarnat jobbet IFALL jag kanske inte kommer på fredag, så dom slipper stå där med skägget i brevlådan och få panik att vaska fram någon.
Men jag ber om ett mirakel, jag vill bli frisk och orka göra något och inte bara se reprisavsnitt av "Grand designs", "En plats på landet" eller några jävla tjafsande husfruar i USA.
 
Nämen så det var min roliga och inspirerande dag.
Gnället fortsätter.
Inget händer.
Huvudet värker.
KUL!!!! 
Imorgon lovar jag...
Hur jag än mår, kommer jag inte skriva ett skit om det.
Risken finns att jag inte har något att komma med då... alls...!!!!!
 
Nu till något roligare, och barnsligare.
Igår såg jag att dom visade "Loranga, Masarin och Dartanjang"...
 
 
... på SF-Kanalen!
En nyversion av den gamla goda 70-tals klassikerna som jag bara ÄLSKADE som barn.
Jag satt som klistrad och älskade verkligen filmen...
 
 
 
Den lite elaka, lata, lite "torra" och bohemiske pappa Loranga var lika rolig som jag kommer ihåg från förr och här i filmen var han iklädd Dan Ekborgs röst.

Och jag kan bara säga så här:
Tack gode gud att jag har barnasinnet kvar och kan sitta och skratta/mysa och älska barnfilm fortfarande!
Måtte jag ha kvar min barnsliga sida tills jag lägger näsan i vädret för gott.
Måtte jag aldrig bli en FÖR ansvarsfull vuxen som glömmer bort hur det känns att vara barn eller gilla barnsliga saker.

Och till er som vill läsa för era barn eller kanske barnbarn eller köpa till en kompis barn, BOKTIPS...
 
 
"Loranga och hans son Masarin gör precis vad de har lust med.
Farfar Dartanjang gör också som han vill. 

Loranga är en ovanlig pappa, som alltid vill tävla och tlll varje pris vinna över sin stackars son Masarin.

Hans tillvaro är väldigt behaglig, eftersom han inte kan tänka sig att arbeta och förstöra sina bästa år utan bara gör sånt som han tycker är kul.
På gården bor också Dartanjang, Lorangas gamla pappa, som lever ett ytterst omväxlande liv.
Han vaknar nämligen varje morgon med ny identitet.
Ena dagen är han rörmokare, nästa Hjortfot, och emellanåt är han sig själv och då är det inte alls roligt. I en talltopp i skogen bor Dartanjangs morfar.
Han är så gammal att han bara kan äta frön och gala som en gök ..."
 
Och jag LOVAR, man skrattar oavsett ålder när man läser böckerna!
Jag ska nog gräva fram böckerna i källaren och pracka på sonen, han kan behöva lite kul och inspirerande böcker att läsa 
Nä, det var en riktig höjdare igår faktiskt.
 
Ja, det var väl allt för mig, både trist, tjatigt och lite positivt här på kvällskvisten.
Vi ses imorgon.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0