Jag undrar vilken av mina kulturella vänner jag kan få med mig på ett sådant äventyr...?

Ja, det blev ett tredje inlägg...
Jag förstår att ni hurrar.
Men jag mår faktiskt riktigt hyggligt, jag är till och med hungrig nu här på kvällskvisten.

Pratade med Nybyggarkussen förut och fick en glädjechock.
Hon berättade att hon läst att Karl Ove Knausgård kommer hit och föreläser under Bergmanveckan.

Jag kastade mig in på nätet och googlade Knausgård och Bergmanveckan och mycket riktigt, han kommer hit!
Jag behöver väl inte säga att undertecknad ska gå och lyssna...?
Nej, det ska jag självklart göra.
Min stora författaridol kommer hit, och då ska hans största fan NATURLIGTVIS gå.
 
 
"Karl Ove Knausgårdhar ägnat åtskilliga år åt att skildra sitt liv, utan fiktionens filter i Min kamp. Mötet med Bergmans pjäs Gengångarefödde hos honom en vilja att nå den mänskliga existensens innersta kärna. Efter några månader i intim samvaro med Ingmar Bergmans filmer ska Karl Ove Knausgård tala om den fördjupade relationen."
 
Jag undrar vilken av mina kulturella vänner jag kan få med mig på ett sådant äventyr...?
Jag lär få gå själv.
 
Skitsamma, jag tar på mig mina blodröda glasögon, målar läpparna i samma färg, aktar tänderna så inget rött läppstift fastnar där, sveper in mig i något ponchoaktigt...
Så passar jag säkert in bland dom andra kulturtanterna, Yvonne Lombard, Lisbeth Palme och landshövingen 


Nu ska jag se rysare med sonen.
FÖRSTA gången den här veckan jag orkar umgås med honom.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0