Kört fast...

Jag har typ kört fast!
Kragen på koftan blev INTE lika flexibel som jag hade tänkt mig, och jag visste att risken fanns eftersom jag gjort den själv efter bästisens önskemål.
Så ja, det gick och sket sig, och då nålade jag upp den här varianten...
 
 
... men då blev den för tillknäppt/ stängd tyckte jag.
Skickade bilden till bästisen och hon höll med, så då står vi bara kvar vid orginalet nu då, med luvan.
Suck och typiskt,  fast jag lyckades i alla fall förstora mönstret till hennes storlek, alltid något.

Jag hade kunnat ha den runda kragen om det inte skulle vara synliga sömmar och jag hade kunnat sy såna där "kraghack" som man gör på en krage för att få den flexibel, men det funkar inte här när sömmarna är synliga.
Ja, tyvärr, bättre lycka nästa gång.
 
Så kom sambon hem och överraskade idag...
 
 
... jag fick både ros och choklad!
Det var inte igår kan jag meddela, och som grädden på moset har han meddelat att han vill gå med ut och gå hundpromenad imorgon.
???????
Vad har hänt, har han varit otrogen eller har han ramlat och slagit i huvudet hårt... ? 
 
Nämen det var väl romantiskt och otippat, jag blev glad i alla fall så nu ligger chokladen i magen och rosen står på öppna spisen och jag ser fram emot morgondagen.
Vi ses senare, nu ska jag fortsätta med sonens läxor och sen koftan igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0