Om det blir något av det här...

Nu vill jag bara säga att OM det blir något av det här...
Då är det inte rättvist.
Vad, tänker ni...?
Jo, jag "mår lite taskigt" igen serr´ni.
Jag var till och med tvungen att ta alvedon nyss, för jag känner mig skållhet.

Mamma vart ju dålig här hon också, några dagar efter mig.
Inte lika sjuk som jag, men inte långt ifrån.
Men bara efter några dagar kände hon sig "bra" igen och började köra på för fullt.
Två dagar senare blev hon sjuk igen.
Suprise, vad var det jag sa, sa jag till morsan, du skulle tagit det lugnt. (Som duktiga lilla jag har gjort)
 
Nu vart jag helt feberfri igår, tog en minipromenad kvarteret runt igår och satt sen i solen jö...
Det hade ju ändå gått 8 dagar liksom.
Idag, det blev mitt lilla maratonlopp på förmiddagen med medarbet-samtal och lite handel.
Jag gick INTE den lilla eftermiddagspromenaden med hunden som jag tänkt, jag tog det lugnt.
För jag kände mig lite saggigare redan då.
 
Men nu sitter jag är, och mår "lite taskigt" igen.
Alltså VAD är det här, jag bara undrar, VAD är det vi åkt på som aldrig ger sig...?
 
Det "positiva" är att jag fortfarande inte har börjat jobba och är ännu sjukskriven fastän jag är ledig i praktiken.
Blir detta en följetong så måste jag ju i så fall gå till läkaren på fredag och få en förlängd sjukskrivning OM jag blir "dålli" igen.
Men karensdagen är ju redan dragen, så det är ju i så fall bara fortsätta vara sjukskriven.

Och ytterligare positivt är att det är inte jobbdags ännu.
Det är långt till fredag.
Bara att vila, vila, vila, men jag spyr på vila nu!!!!!
Spyr på´t!
 
Ja, ja, hoppas att det bara är en tillfällig dipp, jag hade ju planerat långpromenad med Milou imorgon.
I´m not orking.
Nämen jag gör faktiskt inte det, jag är så trött på det här.
 
Istället så ritade jag av byxmönstret i min storlek istället, jag skar inte ut det för det orkade jag inte.
Glor på dumburken.
Funderar på om jag ska virka något snabbt till hemmet...?

Ja, kanske det, så jag känner att jag gör någon "nytta" i alla fall, fast jag sitter still.
Jo, så får det nog bli, jag ska se vad jag har för kul färger i min restgarnslåda med akrylfärger!
Och vi ses imorgon och DÅ...
Är jag pigg igen, detta var bara något tillfälligt ikväll.
ANNARS JÄ-LAR...)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0