The final countdown...

Idag vaknade jag 08.19 och trodde att det var gryning eller väldigt tidig morgon...
Nu har man vant sig med så mycket sol så man blir förvånad när det är mörkt ute.
 
Det regnar med andra ord idag, därav mörkret.
Jag har till och med tänt lampor för det blir alldeles för mörkt inne till och med.
Men vad gör det, jag kan pyssla inne idag, så jag lider inte!

Annars var det tur att jag väntade med att tona håret innan jag fått lite färg i ansiktet.
Eftersom jag tonar mitt hår ljust, så blir det så lätt grön/vit färg i ansiktet om man inte har lite färg.
Tja, så nu är jag lätt brun med ljust hår...
Ser sommarfräscht och LEVANDE ut 
Bara resten av kroppen kvar...)

Alltså det är inte klokt, solen och värmen hinner knappt komma som börjar jag tjata här på bloggen och SOL och FÄRG på kroppen.
 
Igårkvälls hittade jag för övrigt lite söta och enkla fjärilar på nätet som jag tänkte kunde bli enkla små schabloner att trycka på kläder...
 
 
 
Jag skissade av dom lite snabbt så dom ska ännu justeras och bli lite jämnare i utförandet, sen kanske jag gör flera versioner med lite detaljer inuti.
Men detta blir huvudmallarna i alla fall.
 
Och innan jag somnade igår så bara slog det mig att jag måste kolla hur mycket jag jobbar efter den här lilla minisemestern.
Hur många pass innan jag har riktig sommarsemester...?

Ut i köket, slet ner kalendern i köket och började räkna, ett, två, tre, fyra.... TOLV pass bara innan låååååång ledighet igen.
Tolv pass.
Jag meddelade sambon detta och började sjunga:
"It´s the final countdown, dö-dö-dö-dö-dö-dö-dö-dö-döööö - osv - (mellanspelet med synten i låten...)

Ja, och nu kan det då kanske uppfattas som om jag är glad att slippa mitt jobb, men så är det INTE.

Jag är bara glad att den där längtan man har i januari av sol, sommar, hav, bad, LEDIGHET ihop med vänner och släkt...
Är så nära att jag kan smaka på det.
Det är inte snö, kyla och annan skit, nej, det är sommar och sommarsemester.
Det längtar väl alla efter?
Hjälp, ja, så nu ska jag göra som man gjorde när man var liten, sätta ett kryss över varje arbetat pass...
Och sen har jag min semester där i handen att förvalta väl.
 
Och nu ska jag börja min dag här.
Piffa och tvätta lite mattor som legat i tvättstugan i evigheter.
PYSSLA (Tjat, tjat...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0