Vidöppen balkongdör, fluga och lite till...

Idag är jag trött, så-ända-in-i-märgen trött.
Och huvudvärken är tillbaka, jag undrar om det är lågt blodtryck igen för jag känner mig lite yrslig.
Nåväl, jag softar lite här på morgonkvisten, det regnar ändå så det blir ingen promenad förrens det blir bättre väder.
Jag är faktiskt tacksam att jag inte ska gå och jobba idag, det var ett bra byte! 
 
Sonen försov sig lite idag, jag orkade knappt upp ur sängen imorse men det var tur att jag gjorde det trots allt...
Annars hade sonen inte kommit iväg till skolan i tid.
 
Och förresten, skulle det inte bli SOL idag???
Jag gick in på Yr och kollade, jo, men inte förrens i eftermiddag och som sagt just nu regnar det.
Men så ser man morgondagen...
 
 
Oj, oj, oj, det blir mycket utetid imorgon!!!
Dom har även sopat lite gator nu på morgonkvisten igen, HURRA, så fort jag kommer hem från Stockholm om typ två veckor ska vi/sambon putsa fönster här.
Gud vad jag längtar.

Dom får ta en sopning till och sen ska jag städa balkongen ut mot vägen och ställa upp balkongmöblerna där också.
Och appropå utetid och balkonger...
 
 
... igår kunde man ha VIDÖPPEN balkongdörr ut mot havet till och med sent på eftermiddagen.
Då är det vår ta mig tusan.
 
Så hade vi en fluga i köket som jag faktiskt var glad att se, det var ju ett vårtecken det också liksom!!!
Annars är man ju inte så glad för flugor kanske, men just i inledningsskedet är det ju kul med en liten vårfluga.
Men så kom jag ut imorse och flugsmällan låg framme på köksbordet...
 

... och sambon hade nog förmodligen skickat flugan upp till Sankte Per alternativt Gud den allsmäktige.
Ja, stackars lilla fluga, våren och livet blev kort för honom!
 
Dagen idag...?
Ja, idag får nog färdigställandet av fleecekoftan vänta tills jag pratat med bästisen så jag vet vilken riktning jag ska gå.
Sälja till "annan" med knytband på och börja om från scratch till henne, eller om hon kan tänka sig knytband.

Det lustiga är att hon ringde faktiskt sent igårkvälls och pratade en stund.
Tror ni jag kom ihåg att prata om koftan...?
Dock inte.
Jag hade glömt huvudet under armen!
 
Jag måste shoppa lite grejer idag, alltså gå på stan, men det får bli när det slutat regna.
Och så ska jag och morsan åka iväg och hälsa på moster G.
Hon har flyttat mitt i våran "sjukdomsperiod" och nu börjar även mamma känna sig lite piggare så NU kan vi äntligen åka ut och hälsa på.
Ska bli jättekul faktiskt.
Lite systuga blir det väl också när jag pratat med bästisen, annars börjar jag på något nytt.
Om jag orkar.
Jag skulle ju kanske ta det LITE lugnt idag också var det ju... väl...? 


Vi ses i alla fall senare, nu ska jag vattnat lite blommor.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0