Visst var jag duktig nu...?

God morgon!
 
Det har snöat inatt upptäckte jag när jag vaknade.
Härligt!
 
I GT stod det att läsa att om ca 3 veckor ska allt väggrus vara borta från dom stora huvudlederna i stan, "sop"-gubbarna jobbar för höggtryck.
Fan tro´t! )
Smågatorna vet dom dock inte riktigt NÄR dom har hunnit klart.
Vågar man hoppas att det är klart framemot september kanske? )

Alltså vi bor vid en huvudled, med en smågata som granne till höger ELLER vänster om huset beroende på hur man står.
Prognosen för nyputsade fönster känns...
"Sådär"!.
Tänk positivt, tänk positivt... )
 
Igår såg jag DOX...

Den största synden - Del 1

Fader Murphy var en karismatisk präst i en katolsk skola för döva barn i mellanvästern. Men bakom skolans dörrar var han ett monster. Fler än 200 döva pojkar blev sexuellt utnyttjade. Oscarvinnaren Alex Gibney följer spåren från Murphy ända upp till den katolska kyrkans högsta ledning.

 

Men det handlade inte bara om Fader Murphy, det handlade även om att över 50% av alla katolska präster är pedofiler runt om i världen.
Om att det går ända från botten och ända upp i toppen till självaste påven.
Många påvar.
Många kardinaler, m
ånga präster, mycket mörkande blir det om dessa avarter till äckelgubbar som skyddas av sitt ämbete!


MYCKET STARK och fruktansvärd OCH upplysande dokumentär om ämnet pedofili.
Se på SVT Play eller kolla om den går i repris.

 

Vad som händer idag...?
Jo, jag måste tyvärr till banken en snabbis här på förmiddagen, jag ork...

... men det måste jag i alla fall.
Jag ska skriva på ett papper och har tid med min "personliga" bankkvinna, som by the way är jättetrevlig.
 
Skall försöka plocka ihop mig själv och så får vi väl se vad som händer när jag kommer hem igen.
Visst var jag DUKTIG NU, inte ett ord, inte ett enda litet ord... inte något underförstått heller... oh no... )

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0