Både stolt och irriterad...

Solen lyser ännu så jag hoppas på lite strand innan det sak bli regn...
Vi får väl se hur det blir med den saken.
Regnet alltså.
 
Igår hade jag tecknarstuga HELA DAGEN faktiskt.
Ja, mellan fixande här hemma satt jag och letade bilder på olika "önskemål" från sonen, gjorde om i bildprogrammet på datorn och tecknade sen av.
 
Det blev...
 
 
... den store Zlatan.
Och när jag hade fastnat i ett program på tv en stund...
 
 
... då hade sonen norpat en av teckningarna på Zlatan som jag skulle ha till kommande större tavelprojekt, klippt sönder, ramat in och hängt upp på väggen!
 
Konstnären blev både stolt OCH irriterad, jag menar jättekul att han gillade bilden men jag skulle ju ha den framöver.
- Du får väl göra en ny, var hans lösning och sen gav han sig på Ronaldo.
- NEJ, sa jag, jag gör en ny till dig, och så gjorde jag det och så åkte den också upp på väggen...
 
 
Och sen blev det ett himla letande på en fotbollspelare som heter "Neymar" (tror jag att det var) och den blev...
 
 
... väl sisådär.
 
Jag fick inte till spretet på håret för jag hade slarvat bort min smala tuschpenna, och han hade en hopplös frisyr som inte blev bra när man gjorde om det i bildprogrammet.
Men jag jobbar vidare på den och gör en ny och nu...
Ska jag se still att bli klar här så vi kommer ut på stranden innan vi ska på grillfest ikväll.
Vi ses senare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0