Jag har två SKOLPOJKAR...

Idag vaknade jag 06.19 och jag var superpigg!
Jag har nog kommit in i "vintertid" kroppsmässigt igen, no more nattsudd och uppe med tuppen, skitbra.
 
Jag har två SKOLPOJKAR som skulle iväg till skolan idag.
Den ena på 13 börjar högstadiet idag och den äldre på 41 komvux.
Ingen av dom kom upp när klockan ringde.
Sonen hade inte ens ställt sin, den stod inställd på "söndag kl. 06.45" fint...
Det låter lovande inför höstterminen.
Not.
 
Sambon snoozade bara sa han.
For sure, jag vet ju hur det brukar vara så...
Det tror jag inte ett skit på.
 
Så min plan kommer faktiskt bli så här:
Jag kommer verkligen inte vara dadda åt killarna utan försover man sig får man ta konsekvenserna.
För sonens del:
Ogiltlig frånvaro och för sambon blir det ju tufft om han missar lektioner för på KV då missar man mycket om man missar en lektion har jag förstått.
 
Men det är skillnad på att hålla på och väcka sambon när han ska till ett jobb och när han ska till skolan, jobbet är skitviktigt att passa tider till, skolan...
Ja, lika viktigt men nu får han faktiskt ta ansvar SJÄLV!
Inget mer daddandeoch curlande som sagt, dom får lära sig den hårda vägen nu.
 
Själv har jag gjort en massa hemmafix, skurit ut tyg och så har en liten kär kund har hämtat sin fleecekofta och nu ska jag hänga tvätt.
Solen skiner och det är varmt ute, jag vill ut på stranden så det lär det nog bli om en stund kanske.
Vi ses lite senare, ha en bra dag i solen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0