Och dom VUXNA BLUNDAR...

Uppe och idag...
Har förkylningen brutit ut ordentligt och jag är helt sänkt.
Jag mår JÄTTEDÅLIGT!
Huvudvärken och snoren ligger som ett tungt band runt huvudet och det bara bankar hårt, hårt i skallen.
Halsen bränner.
Inte bra.
 
Och dessutom håller det på att bli klarblått ute, känns inte kul det heller.
(hoppas det blir molnigt idag...)
Fortsättning följer, bra mår jag i alla fall inte och svetten lackar.
Hej alvedon och ipren, here i come.
 
Har pratat med sjukgymnast nu på morgonkvisten.
På den negativa och sorgliga sidan så har min förra och underbara sjukgymnast Lena slutat!
 
På den positiva sidan får jag hjälp nästan DIREKT!

Ja, först en telefontid på måndag och sen en tid till en sjukgymnast som har ryggar som specialitet.
Dock blir det inte förrens den 23/9 för hon hade inskolning på dagis och var ledig nu, men...
Får jag nu en som är bra på ryggar kan jag hålla ut och vara försiktig tills dess, bara hålla igång ryggen med promenader.
 
Idag tror jag att min bildprojektor...
... kommer fram.
Håll tummarna, jag vill verkligen få hämta ut den idag så jag kan testa den.
 
Häromdagen hörde jag det nya skämtet om vårdbolaget Carema (ja, jag följer faktiskt fortfarande nyheterna TROTS konstant sol och bad  ) som bytt namn till "Vardaga".
I folkmun blev det då snabbt omdöpt till "Vård-aga".
Mycket träffande och fyndigt på ett sorgligt sätt.
 
En annan nyhet som också valsat runt är nyheten om den senaste nollningen på fin/snobb/ELIT- skolan Lundsberg.
Under nollningen iår så blev en ung elev bränd med ett varmt strykjärn av en äldre elev.
Nu har skolan blivit stängd.
Inte en dag förtidigt om ni frågar mig.
 
I något år nu har vi ju blivit matad via media om pennalismen på dom sk elit-skolorna, äldre elever som gör övergrepp på yngre och när dom yngre eleverna växt upp...
Då gör dom såklart samma övergrepp på andra och nya elever.
Det blir moment 22 och tid efter annan fortsätter misshandeln och övergreppen.
 
Och dom VUXNA BLUNDAR.
Inte alla, men dom flesta.
 
Idag framkom det dessutom att rektorn, detta trots mediastormen och granskningen av skolinspektionen av skolan dom senaste åren, GODKÄNT en "viss typ av nollning" detta året.
En typ av nollning där en stor mängd vatten hälls i en elevs mun.
 
Är det inte sånt som kallas för tortyr och är en form av skendränkning i diktaturer...?
Jo, det tror jag bestämt att det är.
Bra i alla fall att skolan stängs och att rektorn får sparken, nu får eleverna prova på "det vanliga" skollivet och det är nog så jobbigt.
 
Dags att börja denna dagen för mig, dock utan skendränkningar men med en förkylning från helvetet som jag odlat på mig själv så fint, JAG VET, jag vet.
Jag skyller på mig själv för detta elände.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0