Schizofrent väder idag...

Idag har det varit ett schizofrent väder...
Minst sagt.
 
Jag började dagen med att sy och har kommit halvvägs på koftan.
Det var sol-moln i stan så vi drog vi mot Klintehamnshållet...
 
 
... och det såg MYCKET bra ut, klarblå himmel med endast små tussmoln.
 
 
Vi kommer fram till ett mycket öde och folktomt Björkis, HURRA, och lägger oss i lä för vinden.
Fick toppläge och där låg vi några timmar tills det helt plötsligt, hur snabbt som helst, drar in ett åsk-o-regnoväder...
 
 
... från ingenstans!
 
Jag tittade mot stan och fick panik, kolsvart, och där hade jag lämnat dörrar och fönstrar öppna.
Panik, det badade säkert i vatten hemma hos oss tänkte jag och slängde mig på mobilen för att ringa morsan...
Inget svar.

SKIT OCKSÅ, och ringde så vidare till sonen.
Han var typisk nog på väg till sin far men lugnade mig och sa att i stan var det sol-moln som när vi lämnat stan, så det var ingen fara på taket.
 
Okidoki, då packade vi ihop och satte oss i bilen lagon när himlen öppnade sig.
Hinner till Tofta, då ringer sonen och säger att det VRÄKER NER i stan.
FAN, jag testar och ringer till morsan igen, hon svarar (piju) ber henne stänga allt uppe hos oss så det inte regnar in...
 
-Regnar in, vadå säger hon, jag sitter ute och solar i trädgården.
 
- Va???
Regnar det inte i stan, undrar den förvånade dottern.
- Nej.
- Men jag pratade ju precis nu med sonen och han sa att det spöregnar hemma vid pappa.
- Ja kanske borta vid dom då isåfall för där är det mörka moln, men här skiner solen!
 
Nämnas ska då att vi bor precis ovanför hamnen och hans far ungefär vid G:a Renokiosken, inte SÅ långt emellan oss.
 
Vi handlade i Vibblehallen och när vi kom ut därifrån så sken solen där också.
Vi åkte hem och tog den sista 1½ timmen i trädgården I SOLEN.
Jag och mamma läste och sambon tränade golf.
 
Så sammanfattning av dagen:
Syjobb, stranddag, regn i 30 min och trädgårdshäng och nu har jag sytt igen.
Bra dag med sol, men splittrat väder på sina håll.
Nu ska vi ses film, vi ses lite senare!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0