Soffläge...

Soffläge och nu gick luften ur mig totalt...

Ja, jag kan säga utan att ljuga att jag har stått i köket och bakat, samt burit och från det jag skrev mitt förra inlägg 09.30 och fram till folk kom 16.00.
Familjen har såklart hjälpt till med bord och stolar och lite annat småfix också, men jag är personligen HELT SLUT.
Kalasande tar på krafterna.
 
Och idag lyckades jag med bästisens marängtårta och vet ni vad...?
Jag hade skrivit av fel i receptet sist jag fick det av bästisen, så tur som var så ringde jag upp henne innan jag satte igång idag för jag hittade inte det första avskrivna receptet.
Och när jag sen väl hittade det och jämförde med det gamla...
Inte undra på att jag inte lyckades, det var ju inte skrivet i den ordning man är tvungen att göra tårtan.
 
NU har jag det rätta receptet och fixade tårtan, jag var faktiskt ganska nöjd att det gick vägen.
Lite stolt typ.
Och...
Bästisen tyckte att jag hade lyckats med tårtan, det var huvudsaken.
 
Vi satt ute, hade dukat långbord och småbord under äppelträden, picknickfiltar, brassestolar så ja...
Alla fick plats och alla kunde sitta om än lite varierat.
Nu när jag kom in och var inne och kollade på Facebook nyss så hade våran fina granne ( INTE DOM MED HUNDARNA, utan våra andra grannar...) skrivit:
 
"Hej Madde behöver du stolar el bord till kalaset så hoppa över staketet och hämta!!"
 
Ja, nu snackar vi snälla grannar liksom.
Men det behövdes inte, det räckte med det vi hade ändå, folk fick sprida ut sig lite här och var.

Och ja...
Nu är kalaset över, ryggen och kroppen känns MYCKET möra så jag gissar att jag måste motionera ryggen med en långpromenad imorgon och sen vila nacken med noll aktivitet.
Hur jag nu ska få ihop det...?

Vi ses imorgon igen, ha en bra kväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0