Vilka puckon...

Uppe och solen lyser!
 
Visserligen är det ett och annat tussmoln på sommarhimlen just nu, men DET kan man väl stå ut med efter tre dagars skyfall.
Det blir stranden idag, dock oklart vart.
 
Tyvärr tycker då jag att det känns lite "kallt" i luften (trots att termometern visar 21 grader just nu) men det är väl för att man varit bortskämd med högluftfuktighet och lite varmare temperatur, det blir säkert varmare vartefter dagen går.
Huvudsaken solen lyser i alla fall, jepp, det är sannerligen huvudsaken.
 
BÄST av ALLT är att "den kvinnliga veckan" dök upp i söndags och idag, efter flera dagars regn när man inte kunnat ligga på stranden...
Är den nästan slut!
Man kan inte annat än jubla och tycka att lingonveckan FÖR EN GÅNGSSKULL var bra tajmad, det är nästan värt att fira!
 
Några som dock inte firar är den där familjen som man kunde läsa om i GT igår som "fick en drömlägenhet" nere på Stora Torget och nu typ anmäler allt och alla för "för höga ljudnivåer".
Dom vuxna kan inte sova och barnen kan inte sova, och nu ska hela torget stängas ner enligt familjen.
 
Ursäkta om jag är ofin nu men...
Vilka puckon.
 
Inte för att dom vill ha tyst i sin boendemiljö då, för jag är precis likadan.
 
Jag tål inte skrik, skrän, musik eller att folk står utanför vårat sovrumsfönster och pratar i vårat MYCKET LUGNA område mitt i natten eller på morgontimmarna för då blir jag galen om jag ska sova (eller sover), MEN...
Innan man nu sätter bo på en plats som Stora Torget, då tycker nog jag att man skulle ha undersökt boendemiljön så att man VET om det är lugnt eller inte.
Eller...?
 
Ja. det vet väl varenda jäkla kotte att under helger och sommarmånader så är det ett sådant hålligång där nere på torget så det är inte av guds nåde.
Varför i hela världen flyttar man då dit själv eller med små barn?
Ja, det kan man ju undra.
 
Jag har bara en sak att säga:
Skyll er själva, ni borde gjort hem"hem"läxan och pluggat på den INNAN ni flyttade dit.

Att regionen skulle stänga och tysta ner hela torget bara för att ni flyttat dit håller jag inte för troligt.
Det har gnällts innan på dessa ljudnivåer och detta kommer sannerligen inte vara sista gången så jag har ett förslag:
Hitta ett nytt boende i ett tyst och barnvänligt område, det blir nog bäst för alla parter!
 
Och nu ska jag här i mitt tysta och lugna söderområde röja lite, borsta tänderna, gå ut med hunden  och sen...
Dra på stranden, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0