1:a advent och julskyltning...

Hemma i soffan och mätt som en...
Plätt.
Känns som jag fällt en zebra och satt i mig hela bytet själv.
 
Vad hände idag då?
Jo, jag körde en massa hemmafix här och Milou fick en liten promenad med morsan till kyrkogården.
Sen var det bara att kasta sig i duschen och så knatade vi (jag, morsan och sonen) ner mot stan och mötte upp Hundbästisen och Frk Smältchoklad.
Sambon kom också en liten stund efter oss.
Han hade bytt däck på morsans bil så han var lite efter i schemat.
 
När vi står och hänger vid ett stånd hos BRANDMÄNNEN och får gratis glögg, då börjar mamma flörta med en av brandisarna.
Påminner honom om att dom minsann... ja, känner till varandra från... hemligt ställe 
När vi sen är på väg där ifrån säger hon:
"Fan, jag tycker han är så himla SKITSNYGG!!!"
 
Jag gapskrattade för brandisen...
Ja, han är väl kanske bara några år äldre än mig!
 
Vi gick runt i det mycket blåsiga vädret och hade väldigt trevligt, tittade, frös, hälsade på folk vi kände, skvallrade om folk och så hamnade vi i Tomteland...
 
 
... där jag mötte "Rudolf med röda mulen" och det blev kramkalas idag igen.
Eller igår var det mest posering med soldater och inte så mycket kramar, men idag blev det lite kram-hångel med Rudolf.
 
Frk Smältchoklad ville sitta i knät på tomten och berätta om sin önskelista...
Men kön till tomten var så jäkla lång och full med ungar så hon bestämde sig för att hoppa hela äventyret.
Jag hade med andra ord bättre lycka än hon, jag fick hångla med en ren!
 
Så kvistade vi in i ruinen och kollade in den nya skridskobanan.
En dag efter att den invigts så såg den nästan förstörd ut.
Ungar sprang på konst-isen MED SKOR och den var både smutsig och full med grus och skit.
Ingen tillsyn alls så den kommer vara förstörd på nolltid, TYVÄRR.
Att föräldrar som stod där och bara tittade på medans deras ungar förstörde isen fattar inte jag.

Jag hade god lust att vara "medborgar-förälder" och säga något högt, men jag hade ju sonen med och han hade förmodligen mördat mig om jag öppnat käften.
Det blev en sväng in till Lilla Sunshine på en kort visit och vid halv 4- 4 drog vi hem till Frk Smältchoklad och blev bjudna på glöggmys med tillbehör!
Några fler anslöt och det blev en mycket trevlig liten sammankomst!
 
 
 Söt liten adventspålle...

 
 
 
 
Sen promenerade vi hem i blåsten, sambon gjorde fläskfilé och klyftpotatis i ugn och sen har vi sett "Solsidan" ihop.
Nu ser dom en PSG-match och jag ser Partaj.
Vi är rätt matta i pälsen efter två intensiva dagar med mycket umgänge och äventyr.
Jag är glad att sonen hängde med idag och tyckte att det var OKEJ att umgås med oss.
Vi ses imorgon igen, då ska jag promenera och sy.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0