Ännu sämre idag...

Näe, det här är bara inte sant...
Det går inte ens åt rätt håll här, jag är ÄNNU sämre idag!
Från att ha varit "risig" har det nu gått till jättedålig.
Vad i helvete..?
Jag har ju vilat, paddläge.
Och igår kände jag väl att jag kände mig lite sämre men jag trodde att det bara var en tillfällig svacka, men så vaknar jag idag och tar mig knappt ur sängen.
 
Ja, så här ligger jag, och kan knappt prata eller svälja.
Jag blir grinfärdig.
Jag hade hoppats att jag vilat tillräckligt här nu, och att jag skulle vila idag också och sen KANSKE skulle kunna ha lite tur att kunna gå och åtminstone handla lite julklappar imorgon.
Men det kunde jag tydligen fetglömma.
 
Så här ligger jag.
En arbetskompis ringde och skulle kolla en sak inför fredag och jag flaggade upp redan nu att jag kanske inte kan komma och jobba på fredag.
Men jag har inte RÅD att vara sjuk just nu, nej jag har faktiskt inte det.
Fast det är ju bra om dom har någon att sätta in och vet redan nu att jag kanske inte kan komma på fredag, kanske även söndag?
Herregud, kunde jag inte få dom här bacillerna EFTER JUL???
Inte nu.
Jag har varken tid, lust eller råd.
 
Inte mycket att göra åt och jag får upprepa mantrat:
Hellre nu än på julafton, hellre nu än på julafton, hellre nu...
 Ja, offerkoftan är ännu på med maximalt uppdragen volym.
 
Höjdpunkten på förmiddagen blev i alla fall att vi fick julkort från en av mina kusiner med först en bild på hela familjen ihop, och sen på barnen var för sig.
Vilka URSÖTA BILDER, ja, dom är så söta så det är inte klokt och det yngsta lilla busfröet lockade verkligen till ett skratt.
Hon står och hoppar jämfota i finklänning och gör en grimas, ja, hon ser så härlig och underbart busig ut att man inte kan göra annat än att just skratta.
BÄST IDAG!
 
Och ska vi dra tillbala till minus IGEN, så är mina glasögon helt sneda!
Dom måste ha fått sig en kyss av något slag, för dom sitter helt snett på näsan och jag ser ut som en knäppis i mina sneda brillor typ.
Måste gå till Speacsavers (stavar man det så?) och få dom justerade så jag ser klok ut igen.

Nu har jag inget mer att rapportera, jag ligger nedbäddad och har ont i halsen.
Kurerar mig vidare så gott det går, nu får jag nog för övrigt försöka proppa i mig vitlök och ska testa även citron efter tips från en arbetskompis igår.
Alla jävla huskurer som går att köra, jag tar allt på en gång!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Stackars dig Madde!
Inte är det kul att bli förkyld och allra minst så här strax före jul.
Jag håller tummarna för att du är i form till julafton i alla fall.
Kram, Ingrid

Svar: Tack Ingrid, ja, det bara MÅSTE jag när alla nu ska komma hit iår också! Kram
Madde

2013-12-18 @ 11:52:48
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0