Bra dagsverke...

Hej i stugorna, nu är jag tillbaka igen.
Vad har hänt sen sist?
Jo, jag ringde först sonen för att gå och titta på någon av hans matcher som han möjligtvis skulle kunna ha kvar att spela där vid 14-prick för att sen åka hem och sy igen.
 
Men, matcherna var redan klara, det hade typ gått på 2½ timme ca så jag skulle då fortsätta att sy.
Fast då upptäckte jag att det mönstret jag skulle sy i hade jag inte uppritat och utskuret, så först blev det en tur till syaffären för inköp av breda gummisnoddar.
 
Sen hem och och fixa luvjackemönstret i storlek 92, rita och skära ut och sen kände jag att det var ingen idé att fortsätta sy för jag var för trött för det.
Och då blir det så lätt att man syr fel så jag satte mig och sydde fast knapp och öggla på en annan nästan klar babyjacka istället.
Sen fick det vara nog med jobb för idag, det har ändå varit en väldigt produktiv dag.
Jag är HIMLA NÖJD med mitt dagsverke! 
 
Middagsfix och nu sitter jag som en gammal pensionär och ser "Skärgårdsdoktorn".
Väntar på "Rapport" om en stund och sen ska vi se...
 
 
"Ed och Lorraine Warren, världsberömda utredare av övernaturliga händelser, kallas in för att hjälpa en familj som terroriseras av mörka krafter. I familjens hus mitt ute på landsbygden blir Warrens tvungna att utmana en stark demonisk kraft och blir då indragna i det otäckaste fallet de någonsin skulle komma att råka ut för."
 
Det är den där rysaren som jag ville se för bara några månder sedan, typ september, som aldrig kom hit till Visby.
Den har fått jättebra kritik och är den i närheten av "The women in black" då lär vi skita knäck här.
Åh, INGET går upp mot en riktigt bra spökrulle, helst ska det ses på bio men om den nu inte kom hit så får väl dvd duga.
Återkommer med recension lite senare, om det blev knäck eller diarré 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0