Glömde bort små barns blöjrumpa...

Jaha ja...
Det var den den här dagen det!
 
Jag har haft full rulle idag men känner mig SÅDÄR nöjd med själva arbetsdagen idag.
Förmiddagen blev bak och besök som hämtade kläder, lämnade pengar och Syster-Yster som bara snabbt kvistade in med tyger samt att jag påbörjade mönsterritning och utskärning.
 
Jag ritade och skar ut två storlekar i samma mönster av en kofta...
 
Sen ringde "J" som köpt dessa byxor...
 
 
... och när jag nu gjort detta mönster i storlek 68 ( ja, jag fick göra ett eget för jag har inget mönster i så små baggybyxor) att dom var för små i grenen!
 
Jag hade glömt lägga till BLÖJ-mån i rumpan, amen nej.
 
Dock ingen fara på taket för dessa slängde jag ihop av resttyger och då hade jag redan beställt nytt svart tyg som skulle bli "dessa" byxor för jag trodde inte att jag hade så det räckte hemma.
Men det hade jag, och så blev mönstret för litet i baken!
Vad lärde jag mig av detta?
Små barn har blöjor = mer tyg i baken OM man gör eget mönster.
 
För dom stora barnen lärde jag mig i samma mönster att dom INTE HAR BLÖJA, och då fick jag minska rumpstorleken istället.
Alltid lär man sig något!
 
Synd dock, men tyg är på väg trots allt och jackan som var till satt i alla fall perfekt.
Alltid något!
 
Sen tog jag itu med...
 
 
... min blivade FÖRSTA t-shirt som har fått hänga ett tag pga av alla beställningar.
 
Eftersom jag väntar på tyg som jag trodde skulle komma idag ( men jag gissar att stormen SVEN ställde till/ställde in leveranser till ön idag...) så kunde jag inte jobba på beställningar som jag hade tänkt.
Då blev det denna jag började pula med istället efter mönsterfixet.

Jag fick pressa och sy så försiktigt-försiktigt och fick till kanterna runt om PERFEKT, och det fick jag ta mig... f-n.
Bara det att när jag snabbprovade efter att ha sytt ihop en upptill så insåg jag att jag är för smal runt bysten så jag måste sprätta upp och strama åt t-shirten upptill.
Annars blir det liksom bara påsigt, am
en suck, pust och stön.
 
När jag insåg detta, då var klockan typ 16.30 och då hade jag hållit på och jobbat sen 09.15 så jag la ner arbetet för dagen.
Syarbetet åtminstone.
 
Eftersom sambon är på julbord ikväll så ska jag jobba vidare på datorn.
Jag ska kolla upp det här med en KLOK webbutik och vad det kostar.
Jag tänker mig något i stil med detta...
 
 
Vi får väl se vad jag beslutar i frågan.
Det är nog dags att ta tag i saker och ting nu, jag tror Klokboken har rätt i ett och annat.
Vi får se vart det landar!?
 
Vi ses lite senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0