Hål i baken...

När jag INTE har lust att vara bussig...
 
 
Nä, sambon har bett mig säkert 10 ggr minst att hjälpa honom med ett hål i ett par gamla jeans som han ska ha hemma som "mysbrallor".
Vem tusan har JEANS som mysbrallor (?), ja, inte nån jag känner i alla fall.
Jag har konsekvent glidit undan som en hal ål och "inte haft tid" att laga hans gamla malätna och trasiga jeans.
Köp nya mysbrallor på HM för gudsskull, det kostar ju ingenting har varit mitt råd till honom med hålet i baken.
 
Nä, börjar jag laga ett par byxor, då står det snart tusen åter i kö misstänker jag.
 
Annars fick jag lite fart här och skar till en ny babyjacka av spillfleece, och nu har jag bantat ner två kassar med spillfleece till EN kasse.
Skitbra!
Sen fortsatte jag med att göra nya ärmar till min t-shirt, overlocka, stryka upp kanten och sy tvillingsöm på den ena.
Men så kände jag att nu håller jag på och varvar upp här inför läggdags, inte bra, så jag la ner jobbet för idag.
Vill inte ha svårt att sova för att jag blir pigg av jobbande.

Och nu ska jag hänga med i Homeland och sen sova, imorgon väntar jobbet igen.
Sov gott alla glada.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0