Inte kul...?

God morgon!
 
Då var jag hemma igen från jobbet och idag...
Ska jag JOBBA!
Syjobba.
 
Ja fy tusan vad jag ligger efter nu, men det ska det bli ändring på från och med alldeles snart.
Har längtat.
 
Har kunnat konstatera en sak på Facebook vad gäller mina små bitstrips:
När jag blandar in politik och Fredrik Reinfeldt i mina små serier...
Då tycker nästan INGEN att dom är roliga.
 
Jag tycker själv att min än så länge lilla följetong om mig och Fredde är lite kul, men det verkar jag vara nästan HELT ensam om.
Alla andra små "bitare" på fejan får en massa "likes", men inte när jag gör mig och Reinfeldt.
Jag förstår inte varför, är det för att jag har många vänner som kanske röstar på moderaterna och inte tål att man skojar om statsministern...?
 
Förr i tiden var det ju så mycket hysch-hysch om vad man röstade på, det skulle man hålla tyst om, och man fick helst inte häckla politiker om man inte var en erkänd satirtecknare typ.
Men så är det väl inte nu, hysch-hyschet har väl försvunnit och man kan skoja på fritt...?

Eller är mina "Madde & Statsministern" bara helt enkelt inte kul????
 
Ja, det är en liten gåta jag försöker lista ut.
Jag går i alla fall på min egen humor och tänker fortsätta med min och Fredrik i små bitare där han kommer försöka övervinna mig till "Dom nya moderaterna" OCH...
Det kan vara så att Jimmie "Tårtan" Åkesson dyker upp såsmåningom också.
 
Och jag kan bara säga så här:
Det kommer inte bli små smickrande för Jimmie 
 
Nu ska jag sätta igång och jobba, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0