Lite ljusare ändå...

Soffläge en stund och jag har jobbat hårt idag igen!
Eller hårt och hårt, men jag har haft å göra så att säga 
 
Doppresenten gick rätt fort och den var jättesöt.
Alltså jag vart nöjd själv med mitt val, sen är det ju fler som är med på presenten och jag hoppas dom blir nöjda också nu när jag tog på mig uppdraget.
Jag var i tre affärer och kollade smycken och sen föll valet på mitt förstahansval faktiskt...
 
... ett litet kors i silver med små stenar!
 
Alltså det var väldigt näpet och jag tänkte att hjärtan och så vidare kommer säkert rasa in så jag kollade i tre smyckesaffärer efter smycken och i en bokaffär, och detta blev då valet av present.
 
Skickade paket gjorde jag också på posten, jag skickade tillbaka snedslåband från Stoff & Stil som inte var bra och PRECIS innan jag drog kollade jag mailen om jag fått tråden från detsamma, eftersom jag ändå skulle till posten.
Nope, inget.
Men när jag kom hem:
JOMENVISST, självklart hade jag fått mail från posten och paketet hade anlänt.
Toppen.
Jag som precis varit där.
 
Tog även på mig min t-shirt och visade sambon, och han blev imponerad:
"Wow, det ser precis ut som om det var köpt i en affär!"

I know...
Ja, inte för att jag ska sitta här och "malla" mig och skryta i vanlig ordning, men det SER BRA UT.
Jag är en skitjobbig perfektionist (det är jobbigt för mig ska ni veta att vara så petig och kritiskt mot mig själv i mitt hantverkande), och när jag nu syr min första t-shirt sen ungdomen så blir den perfekt trots att jag alltså inte sytt något sådant på 30 år.
Jag är så nöjd.
 
Sen har det varit systuga för hela slanten.
Syr på en babyjacka i fleece och lyssnar på Musikhjälpen under tiden.
Fick besök en liten stund av en vän som var och lämnade tillbaka fleecebrallan som jag gjort för liten, jag ska göra en ny med BLÖJ-mån i rumpan ju 
 
OCH...
Fick en hel del matnyttig information angående det som gjort mig så deppig dom senaste dagarna.
Det jag fick lära mig att jag INTE kan göra, kan jag kanske kringå och göra på ett himla bra sätt ändå.
Ja, så helt plötsligt tändes lyset igen.
En liten strimma hopp tändes med det som har med "HEMLIGT" att göra igen.
 
Det är TUR att man har smarta vänner som har lite koll...
Åt både det ena och andra hållet!
Man måste passa sig, men ändå vara smart, inte lätt inte.
 
Ja, och så är sonen tillbaka i boet, jag ska sticka iväg och hämta paket, sambon som håller på att bli förkyld får fixa maten och sen ska vi se film.
Jag återkommer lite senare!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0