Perkele...

Perkele...
Det blir inte alltid som man tänkt sig.
 
En kul och spännande dag skulle det ju bli.
Jo, det gick ju inge vidare med det där FINA tyget.
Grejen var att det smulade och dammade så in i bomben så jag fick nästan dåndimpen.
Sambon skulle städa och jag fick dammsuga efter varje moment för att inte damma ner hela köket om-och-om-och-om-igen.
 
När jag sen sydde så satte jag på mig ett förkläde för att inte bli helt marinerad i fluff och damm från det fluffiga fleecetyget.
Så långt allt väl, jag tänkte väl att när jag väl sytt ihop lite sömmar så skulle det sluta ludda.
Det gjorde det då INTE!!!!
 
Det fortsatte ludda och jag som är ludd-allergisk inser:
Detta går inte att sälja.
Detta går inte att sätta på en unge om det inte sys med dubbla tyger.
Punkt slut.
 
Jag får fundera på om det är värt det, jag la delar av tyget i plastpåse och hängde upp det som redan är sytt.
Ibland måste kanske bara ett projekt vila för att man ska ta tag i det igen, men just nu känner jag bara att:
Det luddar som satan och jag vill bara slänga det åt tjotahejti.
 
Det slutar nog med det och så har jag spolat ner 149 spänn i toan, inte en förmögenhet men jag har ju aldrig sytt i flufffleece och jag kan säga så här:
LÄR ALDRIG göra det fler gånger heller!
 
Istället drog jag fram spillfleece...
 
 
... och valde vit fleece och rödvit prickig snedslå.
Det blev ju FLUGSVAMP / Tomtebobarnen, sååååå gulligt om ni frågar mig.

Ja, så körde jag igång och sydde och inser försent:
Jag har för lite snedslå!
Men va fan?

Jag drog omedelbart på mig jeans, tog med Milou på en promenad till Södertorg för att försent inse:
"Malénas" har ju inte öppet idag.
Hon har bara öppet ons-lör, och jag känner att jag ruttnar NÅGOT.
Jobba i motvind, nä vadå, det gör jag väl inte!?

Till saken hör att sambon som städat har letat bråk HELA dagen och jag känner tillslut under ett samtal med Frk Smältchoklad att jag tappar tålamodet på/med honom också.
Tycker att han är en surkärring.
Jag blir så trött på gubbe, fluffig dammfleece och som toppen på isberget:
Ingen rödvit prickig snedslå.
 
Sammanfattning:
Perkele!
 
Dock har Syster-Yster varit och shoppar trikåtyger åt mig idag, det var i alla fall positivt.
 
Nu ser jag "Veckan brott", nacken värker för jag har burit på kassar också.
Det var väl bra att jag gjorde det?
Dumt, dumt, dumt.
Sov gott, vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0