Proppmätt efter julbordet...

Gud så mätt jag är...
Så mätt så jag nästan spricker!
 
Vi har varit på LEVA på julbord med jobbet och jag har sparat mig hela dagen för att kunna äta ikväll.
Och ja, vi har ätit, jag är sprängfull.
Dock har det inte varit vrålspäkning, magsäcken är väl inte i det största laget och jag pallade inte ens äta upp efterrätten.
Så det blev några knäckbitar och den jättegoda saffranspannkakan tog jag bara en liten tugga av.
Saffranspannkaka som är så rackarns gott.
 
Nu sitter jag i soffan och nästan dör.
Ser på tv och ute rasar början på stormen, är trött men skulle faktiskt vilja sy lite ändå.
Men, men, det hinner jag med imorgon, jag har systuga och beställningar som ska betas av.
Börjar jag nu så blir det ändå bara säkert fel.
Jag ställer klockan tidigt så jag hinner med mycket istället.
 
När jag ser den där lilla flugsvampsjackan jag gjorde förut kände jag bara en sak:
Åh vad jag skulle vilja ha en liten egen bebis att klä upp den där i!
Alltså bebis-stadiet är ju passerat för min del, men jag hade GÄRNA haft en liten bebis att bara klätt upp i just den där jackan.
En liten flugsvampsbebis.
 
Nu ska jag tvätta mig och borsta tänderna, krypa till kojs så jag kommer upp tidigt och kan jobba på lite.
Vi ses imorgon igen, och så får vi se vad jag trollat fram då på mina maskiner.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag vet precis hur du känner dig när julbordskoman slår till. Vi var på Toftagården i söndags och jag var mätt hela måndagen också.
Kram, Ingrid

Svar: Ja, jag kom upp här vid 07 och är fortfarande mätt!Det har bara blivit kaffe, frukosten får vänta lite ;)
Madde

2013-12-05 @ 22:08:38
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0