Skittrött & Ratata...

Seriöst...
Nu har jag hunnit sätta mig i soffan som först idag.
Jag har suttit en halvtimme imorse, sen har jag bara jobbat hela dagen.
Hushållsjobbat, långpromenad med hunden, lagat mat och sytt.
Det har inte blivit så mycket sytt som jag hade velat, men det är för att sambon är lite förkylningssjuk och har bara legat hela dagen, jag har fått göra allt.
 
Det var därför jag inte bloggade imorse heller, för jag hann inte helt enkelt.
Jag har i alla fall sytt en babyjacka likadan som denna...
 
 
... och blev helt klar med den.
Ja, och imorgon öppnar jag dagen med att göra om dom där fleecebyxorna och syr så långt jag hinner för imorgon är det även DOP på agendan och "Anhörig-gröt" hos min moster ute i Bro.
Tjofräs, full rulle imorgon också med andra ord!
 
Men just nu känner jag bara...
 
 
 Jag går och köper mig lite lördagsgodis så håller jag mig vaken tills "Så mycket bättre" börjar!
Och när jag nu sitter här och glor på dumburken så dyker "Ratata" upp...
 
 
Vilken flashback jag fick till min LJUVA, ljuva ungdom!!!
Hur många av deras kärlekssånger har man inte gråtit ut till när det gått åt pipsvängen med kärlekar?
Jo, det har man allt gjort många, många gånger, s
å mångar gånger så dom är oräkneliga.
Gud vad jag skulle vilja ha en cd med alla Ratata´s låtar och skråla med i, finns det?
Något att kolla upp kände jag.
 
Nu ska jag gå och köpa godis, vi ses senare!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0