Syr gratis...

Idag har jag fått lite pysseljobb i arbetsrummet klart och sen bakade jag saffransscones och sen...
Kom Lilla sunshine med familj på besök!
Så har vi suttit här och pratat om både ditten och datten och fikat.
 
Och bara så alla vet:
Jag ska INTE starta företag!!!!
Vi glömmer det, ingen webbutik heller, jag kör på med det jag har.
 
Jag kan inte gå in på varför, det kanske klarnar för er som läser detta framöver men...
Det blir inget företagande nu, det får jag ta om några år.
Eller nå´tt.
 
Jag kör bara på som.... vanligt.
Syr åt andra helt gratis.
Typ.
Jomensåatt... så är det.
 
Förövrigt så upptäckte jag att min tyglim-penna är rena MIRAKLET!
Ja, jag fick för mig att packa upp den ur sin förpackning idag och testa och limma ihop två tygdelar för att få det perfekt ihopsytt.
Alltså det gick inte att nåla och ha nålarna kvar när jag skulle sy i babylocken.
 
Då kom jag på att jag hade limmet.
Blev först förskräckt för limmet var lysgult och jag tänkte när jag duttat på delarna:
Jaha, nu förstörde jag tyget, hoppas det går bort i tvätten sen!
 
Men döm om min förvåning när det för det första satt ihop som berget och jag kunde sy ihop delarna PERFEKT tack vare limmet!
Inga nålar krävdes.
Sen, två sekunder efter jag limmat det så försvann färgen.
Det var bara när man limmade på själva limmet som färgen visade sig, sen var det lika vitt i tyget som förut.
Skitbra pryl, rekommenderas...
 
 
I alla fall, så här har dagen sett ut och nu sitter jag och ser på tv.
Slappar och känner mig nöjd med dagen, förutom det där med tråden.
Återkommer lite senare med annat dravel jag har i min arma skalle, nu ska jag se "Face off".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0