Varför utmana ödet?

God morgon!
 
Idag vaknade jag 05.33.
Somnade typ 00.30.
Ja, inte så bra, jag ska nämligen jobba idag.
 
Det är lite svårt att sova just nu faktiskt och jag tänker mycket på en enda sak:
PENGAR och ekonomi.
Sedan i torsdag tänker jag bara pengar, pengar och åter pengar.
 
Så till igår...
 
Jag har sett på tv/nyheterna att dom går ut och varnar för att smartphones börjar brinna under laddning.
Folk uppmanades att INTE ladda mobilerna under natten, det har nämligen blivit ett "vanligt problem" enligt försäkringsbolag.
Man ska alltså helst ladda dom under dagtid när man har mer koll på dom.
 
Naturligtvis är det information som jag tagit till mig och igår delade jag med mig av informationen till herrarna här hemma.
Samt att jag sa att nu får vi ladda mobilerna på eftermiddagar och kvällar INNAN läggdags, ifall att liksom.
 
Döm om min förvåning när inte bara en tonåring, utan TVÅ, börjar protestera.
???
Ja, det var bara jag som var vuxen i detta "beslutet" för både sambo och son protesterade så det var inte klokt.
Sambon hävdade att då skulle vi minsann inte ha tv´n på stand by heller och så vidare.
 
Jag vet ju precis varför detta inte var populärt:
Dom fipplar med sina j-la mobiler konstant!
Det måste uppdateras på spel, mail, kollas FB, vänner och fan och hans mormor.
Att dom skulle behöva ha dom på laddning under den mest AKTIVA perioden på eftermiddag och kväll...
OMG, det är otänkbart!
Dom skulle ju missa massor.
 
Jag är ju liksom inte dum om vi säger så.
 
Det hela slutade med ett rejält praktgräl med två obstinata tonåringar, men jag gav mig inte.
Inga smartphones laddas under natten och i
nte min skitmobil heller.
P-U-N-K-T!
 
Ja, det blev slutklämmen på min skitdag igår.
Bara att hoppas att det blir bättre idag, vi ses imorgon igen ha en bra dag alla glada!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0