Vi är nog redo för psyket...

Vaknade tidigt (för tidigt).
Uppe (nope).
Trött (har påven rolig mössa?).
Ligger fortfarande i sängen (jepp).
 
Ja idag är jag mer än lovligt trött, men det är väl inte så konstigt.
Det har gått i ett i tre dagar i sträck och nu ligger jag och bara softar i sängen.
Trodde inte efter en hel vecka i sängen att jag skulle vilja ligga något alls i sängen alls på ett bra tag.
Men det vill jag...
Jättegärna.
 
Rapport från själva julafton kommer senare idag ihop med lite bilder, men just nu orkar jag inte.
Full fart för mig från tidigt morgonkvist 06.30 var det och dom första gästerna kom 13.00 och dom sista gick 00.00.
11 timmars fest med andra ord.
Och i vanlig ordning så gjorde vi allt efterjobb redan igår, så man kan TOKSLAPPA idag.

Jag, sambon och sonen hjälptes åt och tjugo i två var vi klara och efter varsinn dusch så låg jag i sängen klockan 02.
När jag stod i duschen så värkte det från vrister upp till nacken.
Inte konstigt man är mör och trött idag.
Jättemör.
 
Men OJ SÅ SKOJ det har varit, väldigt lyckad och kul jul, mycket skratt och det bästa av allt:
Jag hann bli frisk i tid.
Ja, vissa högtider och fester vill man bara inte missa.
 
Och jag kan bara säga så här:
Jag hoppas min mamma lever tills hon blir 150 MINST, alltså hon gör varenda sammankomst till en högtid bara hon.
Cheesus, ja, hade ni sett henne i charaderna igår då hade ni dött av skratt, för det gjorde nästan vi.
Gud vad vi skrattade, jag fick ont i magen.
Vi i motståndarlagen tyckte tillslut att morsan kunde göra alla deras charader, för hon var så...
Kass.
Men överjordiskt SJUKT kul.

Bonusmoster som var i samma lag var inte sämre och Kommissarie Larsson och Syster-Yster samt kusinbarnet hade det INTE LÄTT.
Men vi andra...
Ja, vi gapskrattade...
... så vi tjöt.
 
Iår var min kusins frus mamma från Turkiet med också, vad hon tyckte om oss galningar efter den här julafton det vet i sjutton...?
Hon åker nog hem till Turkiet och säger att vi var redo för psyket hela bunten.
Stackars henne att komma in i det här gapande gänget som glömmer ALL takt, ton och uppfostran så fort det blir kalas.
 
Nu ska jag försöka ta mig upp ur sängen och piffa till mig lite...
Vi ses lite senare med bilder, jag LOVAR.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0