Bingo!

Hej och god morgon!
Jag kommer inte att bli långrandig här, för jag har massor att göra idag.
Det behöver handlas till både hem och djur, och det ska jag göra så jag är klar till klockan 13.00 prick...
För sen ska jag sticka!
Och vila.
 
Jag är trött, nu börjar det märkas att jag jobbat mer än jag brukar, sovit dåligt förutom EN natt och inte tagit det lugnt i helgen.
Kroppen protesterar.
Men det är en låååång väg kvar, så det blir endast promenader och stillasittande handarbete när jag är ledig.
 
ÄNTLIGEN skulle jag vilja säga att jag har kommit på rätt köl med dom där handledsvärmarna.
ÄNTLIGEN!
Tänk att det ska vara så himla svårt ibland...?

Det nya garnet som jag köpte nu senast var sk "kidmohair", vilket är supertunt garn, nästan som sytråd.
Jag la först upp det för att rundsticka som ett par sockor, men garnet var så tunnt och så glatt så det var helt omöjligt.
Stickorna bara gled ur som om jag oljat dom, jag var färdig att ge upp.
Först ett garn som var för ojämt spunnet, en massa omstarter med det...
Och sen detta.
Fan.
 
Nä, fram med vanlig stickor och så bestämde jag mig att jag får sy ihop handledsvärmarna istället.
Började sticka...
Garnet var för tunnt, det blev inte bra dessutom var jag tvungen att öka på i omkretsen för dom blev för smala i och med ett tynnre garn.
Repa upp.
Lägga på ca 15 maskor, ta garnet från båda ändar av garnnystanet och sticka med dubbelt garn.
BINGO!

Äntligen, nu blir det ganska jämt (i alla fall så pedanten är relativt nöjd), lagom tjockt och jag är äntligen på väg.
Och nu ska jag i duschen, smakprov senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0