Då blir inte Ann Britt populär...

God morgon!
 
Solen skiner och det är en underbar vinterdag.
Jag har börjat med att försöka ringa "damen" som har hand om räkningarna, hon har skjutit fram telefontiden med 45 minuter.
Förstod på växeltelefonisten att trycket har varit REKORDHÖGT till Ann Britt (som den ansvariga damen heter) och det är MÅNGA som fått fel fakturor.
 
Jag ringde "bara för att" på Ann Britts nummer utan att gå via växeln en gång, det var telefonsvarare.
Jag lämnade meddelande nummer två.
Nu har hon fått ett igår ett idag och klockan 08.45...
Då hänger jag på låset till Ann Britt igen, så hon får rätta sitt eller den som skickat ut räkningens fel!
Fortsättning följer.
Om en stund.
 
Vi såg Bondfilmen, den var väl okej".
Sonen och jag var på babbelhumör och förstörde HELA filmupplevelsen för sambon.
Men vi kunde inte låta bli, 
vi skojade, spexade, skrattade åt varandras töntiga skämt samt häcklade varandra.
Jag ger Bondfilmen...
  - tummar upp.
Alltså den var inte dålig, inte superbra, det var lite oldschool Bond och helt okej.

Och så ringde jag Ann Britt igen...
Och nu var telefontiden framflyttad till 13.00.
Jaha?
Okej, om man nu har ett jobb där man står som KONTAKTPERSON då måste man väl för i ----- svara när folk ringer?
Inte stänga av telefonen eller flytta fram telefontiden hela tiden.
Nu börjar jag härskna till och säkert är det fler som sitter och försöker ringa och ringa och ringa och börjar hon inte beta av lite samtal...
Då blir hon hon inte populär den där Ann Britt!

Och nu är det på förslag att vi ska jobba tills vi blir 69.
Nu får dom ge sig.
 
Nu ska jag gå ut och gå med hunden om en stund, solen skiner ju så det är bäst att passa på.
Vi ses senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0