Det är under kroppens protest...

Jaha...
Förkylningskroppen höll ända tills idag 09.00, sen gick den ner i "nu-har-jag-hållit-igång-fastän-jag-är-förkyld-koma".
Nu är jag "dålli", fast då har jag å andra hållit flaggan högt hela helgen.
Bra gjort, säger jag och klappar mig själv på axeln.
FY FAN, säger jag just nu och tömmer sambons alvedonburk och tänker att jag måste ta det lugnt.
 
Men inte riktigt så lugnt, för jag måste tyvärr gå och ta sånt där cellprov som man blir kallad till på Mödravården.
Och det vill jag inte skjuta upp, har inte varit där på fyra år, pga av att jag var sjuk sist jag blev kallad och inte orkade gå.
Idag går jag, men det är under kroppens protest.
 
Och igår blev jag störtkär!!!
Jättekär.
I en jacka.
I en jacka jag redan har mönster till.
 
Satt och virkade och Chifen hade på tv´n och på tv´n gick ett avsnitt av "Once upon a time".
Och i några av scenerna hade en tjej på sig en jacka som jag blev dödskär i.
Jag sprang efter mobilen och försökte fota jackan på tv´n...
 
 
... gick inge vidare.
 
 
 
Nej, fort fram med papper och penna och skissa...
 
 
Njäe, kanske inte riktigt rätt ändå.
Det var inte så raka kanter...
 
 
Mhm, lite  bättre, fast vart fick jag knappen ifrån...?
Hon hade ju öppen jacka och kanske man kunde tänka sig en vändbar jacka och så den med råa kanter och längre ärm så man kan vika upp och få fejkullen på utsidan när man har det smårutiga tyget utåt...
 
... och ett skärp att knyta till om det är lite svalare!
 
Först tänkte jag när jag såg den där lite koftiga vår-o-sommar- jackan:
Hm, gräddvit fejkfårull och smårutig, tunnt ulltyg...
Så konstig kombination.
Så lågbudget, men SÅ HIMLA SNYGGT ändå på något konstigt sätt.
Och det var inte sådant där teddytyg som var så poppis på 80-talet i jeansjackor, utan sån där fejkfårull som finns som tyg som man kanske tex klär in en pall i.

Ja, och modellen till jackan har jag ju redan.
Jag vet PRECIS vad jag ska sy till mig själv när jag sytt det andra jag ska sy först.
Men till våren...
Då har jag en sådan där snygg, konstigt snygg, otippat snygg jacka.
(LÄNGTAR...)
Och tror även att jag ska sy en i barnversion också.
Jag har att göra framöver om vi säger så 
Nu ska jag göra mig iordning, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0