HEJ-SVULLAR-LÖRDAG...

Att jag är inne och bloggar nu känns som en risk...
Igår vid 22-tiden när vårat "Mello"-sällskap gått, då skulle jag gå in och uppdatera min fortsatta dag.
Men...
När jag skulle gå in här fick jag varingar från Google Chrome som jag använder som sökmotor, att det var risk att gå in på "Blogg.se" för det kunde skickas ut virus från sajten.
 
Idag fick jag inga varningar, så...
Jag hoppas väl på det bästa.
 
Vad hände igår då...?
Jo, jag tog det ganska lugnt som planerat.
Satt och ritade ett kragmönster SJÄLV, för jag hittade inget på nätet.
Försökte tänka på ett ungefär hur jag ville ha det, ritade på papper, skar ut pappersmallen och gjorde sen en mall i spilltyg bara för att kolla...
 

NÄSTAN precis som jag ville ha det, runda hörn, fast jag ville ha bredare krage.
Så jag breddade mönstret 1.5 cm och fick till... (ursäkta dåligt ljus)
 
 
Bättre!
Okej, nästa fråga:
Dubbelt tyg i babymanchester eller dubbelt tyg med babymanchester och fleece...?
Det blev dubbelt tyg med...
 
 
... babymanchester och fleece.
Obs, kragen är bara fastnålad så den är inte helt jämn på bilden...
 
 
Ja, så det pysslade jag med i lugn takt igår.
Så det blev lite pyssel ändå, men när jag bara satt rakt upp och ner så brände det alldeles FÖR överjävligt i nacken.
Så KANSKE nu då att barnjackan blir av ändå... förmodligen... om jag har tur... förhoppningsvis...?
Jag tar verkligen inte ut något i förskott.
 
När jag pysslat klart för dagen så startade jag upp middagsmaten.
Fick hjälp av sonen med att skala potatis och morötter, han fick även blanda ihop vitlössmör, skära bröd och något mer.
Jag gjorde min omgjorde fisksoppa och vitlöksbröd/baugette i ugn!
Vi skulle få "Mello-besök" och jag hade utlovat middag till det.
 
Hundbästisen med familj kom över vid 18-tiden och vi åt mat, fikade, fixade grönskastallrik med dipp (bästisen) och godis på det.
HEJ-SVULLAR-LÖRDAG!
 
Och så bänkade vi oss framför tv´n och...
Tappade hakan.
Alltså var det SÄMSTA mello-delfinalen NÅGONSIN eller????
Ja, det vill jag nog påstå faktiskt, s
åååååååå jävla dåligt så det var inte klokt.
Vi satt och skrattade här tillslut åt varje bidrag, och som hundbästisen sa:
"Fan, har dom samlat alla dom dåligaste bidragen i ett program eller?"
Mm, det kan man ju undra.
 
Jag tyckte dock, om jag måste välja, att bidrag nummer två var bäst och sen kom nummer ett.
Dom som gick vidare, Sean Banan och Louise Hoffsten var kassa.
Urkassa.
Båda var urtrötta som bidrag, Sean kändes lika urtvättad som en gammal pyjamas man haft i år.
Dagispop som tappat stinget rejält.

Louise Hoffsten var så trist så klockorna stod stilla, släpig amerikansk västkustrock på rohypnol.
Och sen döm om min förvåning när jag sent var inne och kollade på "Fejan", och ser HYLLNINGAR till Louise Hoffsten.
Folk tyckte hon var bra.
???
Jag tyckte det var ett sömnpiller i världsklass.

Eller så hade jag missat något väsentligt under låtens gång...?
Kanske det var JAG som somnat till själv under låten och missat det "magiska" med den?
Ja inte vet jag.
Det var inte bra finalister i alla fall, men dom kommer inte vinna i den stora finalen den saken är klar.
 
Vad händer idag då?
Jo, jag måste gå till apoteket och hämta medicin, och det jävliga är att jag har den tuffaste månaden sen jag vet inte när.
Inget högkostnadsskydd på mina mediciner och jag behöver 2½ burk per månad, och dom ligger ju på "billiga" över-300-kronor-per-burk, PLUS hudkrämen som även den ligger på nästan 300 kr.
Mycket räkningar har det varit och jag har inte mycket pengar kvar, men jag måste ju ha medicin.
 
Så fyller sambon år imorgon, men vi firar ikväll för imorgon har jag tagit ett extra jobbpass och imorgon är inte sonen här heller.
Fast så ska sonen på kalas till farfar på efteriddagen dessutom, alltså får vi fira till kvällen.
Det gäller att planera sitt kalasande under dagen liksom.
 
Nacken känns lite bättre idag.
Det är inte "majbrasa" längre utan mer " väldigt ont".
Jag hoppas det blir ännu bättre tills imorgon.
Nu ska jag kolla i dagsljus på babyjackan, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0